Ga naar inhoud


NGrab recording met CIFS alleen via webinterface


IvoM

Aanbevolen berichten

Ik las dat je het werkend heb het opnemen met een NSLU2 NAS.

is van Linksys? Ik ken het apparaat verder niet, maar vond op interhet dat je hier weer geheugensticks in kan plaatsen?

 

Wat heb je er precies erin geplaatst voor geheugen? Of zit er weer een harddisk in?

Als het zonder harddisk kan zou helemaal perfect zijn.

 

Waar ik eigelijk wel nieuwgierig naar ben is wanneer jij met je dreambox gaat opnemen via CIFS naar een windows XP computer met een share of hij dan nog stottert?

Dan zou het dus puur door Windows XP kunnen komen dat het opnemen niet vloeiend loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik las dat je het werkend heb het opnemen met een NSLU2 NAS.
is van Linksys? Ik ken het apparaat verder niet, maar vond op interhet dat je hier weer geheugensticks in kan plaatsen?

Wat heb je er precies erin geplaatst voor geheugen? Of zit er weer een harddisk in?
Als het zonder harddisk kan zou helemaal perfect zijn.

Waar ik eigelijk wel nieuwgierig naar ben is wanneer jij met je dreambox gaat opnemen via CIFS naar een windows XP computer met een share of hij dan nog stottert?
Dan zou het dus puur door Windows XP kunnen komen dat het opnemen niet vloeiend loopt.


ik neem al maanden op de nfs mount vloeiend op mijn pc raid harddisks op
en al sinds weken even goed en vloeiend op de cifs mount
en nu sinds kort perfecte opnames middels het lynksys servertje naar een NAS usb harddisk.. via het cifs mounten.

allemaal te lezen onder het grote NAS topic van Barabas.

dus even naar het geheugen...
ik heb nu een dreambox zonder hdd of usb stick aan de receiver
ik heb nu middels de mount een externe hdd draaien die ik niet hoor en elders staat ondergebracht (via het netwerk)

principieel is mounten op je pc of een NAS (netwerk asociated storage) gelijk aan het mounten op een pc... en zelfs de eventueel aanwezige interne hdd in de dreambox receiver wordt onder linux gemount...

dus mounten is altijd oplosbaar.

de clou is een zuivere stream via netwerk te genereren en de juiste harddisk settings om "via via" de mount te kunnen laten werken.

als je zoekt op het stotteren zul je heel wat bijzaken kunnen ontdekken

zoals au uitschakelen
zoals hdparm van de harddisk veranderen
zoals een andere emulator gebruiken

en ga maar door met bijzaken.

ik heb ontdekt dat niet elke "switch" ook dat doet wat een echte switch moet kunnen..
(en dat geldt ook voor je meerpoorts-router / adsl modem met al die instellingen)
ik heb ook ontdekt dat het "au" in/of/uit schakelen geen enkele invloedt heeft op de opnames (met geen enkele abonnenments kaart die ik heb)
ik heb bovendien ontdekt dat je even stug moet doorbijten en testen om alle bijzaken weg te strepen en op hoofdzaken juist de hardware en software dient te configureren...
ik weet ook dat multiboots nogal wat kruisverwijzingen kennen die onduidelijk zijn mbt het opsporen van fouten (dus doe eens alles in de flash)
ik weet bovendien dat een PC een optimale performance heeft en door heel wat proggies (norton internet security bijvoorbeeld) al halve kracht draait.

hopelijk heb je der wat aan en kun je gerichte vragen stellen inzake het bijna simpele mounten op een opslag medium.

maar lees ook het grote Nas topic van Barabas eens aandachtig door / welke ook een link geeft naar de homepage van Barabas om het CIFS-mounten nog eens apart toe te lichten.

cheers

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...