Ga naar inhoud


Schokkende opnames met 5620 naar NFS share


mati

Aanbevolen berichten

Ik was blij verrast dat het met de nieuwste image's voor de Dm5620 mogelijk was om opname's te maken naar een NFS share in mijn netwerk.

Als ik de opnames bekijk op mijn DM7000 dan happert het beeld om de paar seconden. Het geluid verloopt ook.

 

Ik heb deze week zowel de nieuwste Hydra als PLI images geprobeerd. Ik maak de test opnames van een FREE to AIR station zodat ik een EMU probleem uitsluit.

Opnames gemaamkt met mijn 2e DM7000 gaan goed naar dezelfde NFS share.

Deze NFS share staat op een LINUX machine.

 

Zijn er mensen die wel probleemloos opname's kunnen maken met een 5620.

Pli op DM800, VU+ DUO  en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Zijn er mensen die wel probleemloos opname's kunnen maken met een 5620.


ik in ieder geval niet hoewel opname via NGrab of opname naar een CIFS share wel redelijk ging heb ik de ontvanger toch weggedaan omdat opnames nooit perfect waren. Van vreselijk veel errors tot meerdere zichtbare errors per uur in het beste geval.

Niet echt goede opnames is een bij Dream bekend probleem wat Dream wel probeert te fiksen. Daarbij maakt Dream wel het voorbehoud dat de 5620 nooit verkocht is als zijnde bruikbaar voor opnames. Daarnaast is Dream nu druk met bugfixen van de 7020. Het optimaliseren van drivers t.b.v. opnemen met de 5620 zal daarom geen hoge prioriteit hebben vrees ik.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ik heb dan geen 5620 maar een 500 en 7000 en het opnemen gaat vlekkenloos ik gebruik cifs naar linksys network storage link en op de 500 gemine en op de 7000 hydra zitten

 

ik had dat eerst ook op de pc met nfs maar daar deed de 500 schokken met opnemen

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat toont dat aan?

wel ik denk:

een pc doet nog "meer" dingen op de achtergrond dan een netwerk storage.. device via linksys

 

 

heb je niet de juiste configuratie draaien voor lan dan blokt je pc vanuit de ingebouwde beveiligingen

 

spreek blokt > is afremmen wegens controle van die veiligheid, dus snelheidsverlies in een stream.

 

 

(dit geldt onder windows, maar ook onder linux)

zodat er geen correct data verloop / uitwisseling tot stand komt die voor een stream nodig is bij afspelen en opnemen

 

3 redenen

de firewall's

de virusscanners

de lan-instellingen mbt udp

 

MAAR vergeet niet de formatering van je harddisk speelt weldegelijk een rol en wordt des te kritischer als de bovenstaande 3 redenen alvast niet goed zijn afgestemd.

 

waarom is de formatering belangrijk...

sommige disks werken met een cachesize en met een blocksize die het vloeiend afspelen tegenwerken...

 

alsook ntfs of fat32 is bij toegang verkrijgen van een ander pceetje of dreamboxie op de harde schijf weldegelijk van invloed.

 

dus als je een ultime test wilt doen, moet je enkele harddisks nemen en als slave inbouwen en allemaal een verschillende blocksize geven voor het formateren.

 

overigens geldt dit ook voor andere dreambox modellen.

 

cheers

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toniskidutch

op zich allemaal terechte vraagtekens maar ik heb nu 2 dreamboxen en een Triple Dragon die alle 3 goed kunnen opnemen via netwerk op mijn CIFS share. Alleen met de 5620s lukt dat niet en ik ben echt niet de enige.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat je niet de enige bent dat lees ik ook op het forum..

 

daar ging het mij ook niet om.

 

ik heb zelf nog geen enkele keer een 5620 in handen gehad..

maar met 2x het 7000 model en 1x het 500 model ben ik met het mounten wel een beetje ervaren...

 

en met mounts op pc niveau via novell en windows etc ook.

 

en juist de fijne kunst van prima lan en lan share is afhankelijk van enkele bekende grootheden.

 

mag het ook nog image en emu- afhankelijk wezen?

 

denk het wel omdat na een beetje testen de newcam erg veel resources verbruikt...

 

telnet je dreambox

type TOP <enter>

 

cheers

Hoe gaat die met de Formatie

De Avondshow

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draaide de 5620s helemaal zonder emu's en dergelijke. Gewoon de orginele beta van Dream die CIFS ondersteund. Ook het al dan niet gebruiken van CI cam maakte niet uit. Enige wat leek te helpen was zenders opnemen die in 720 x 576 of 352 x 576 uitzenden waarbij codering en bitrate van geen belang leken. Ik kon bijvoorbeeld D+ (via XCam) en ARD redelijk goed opnemen terwijl Nederlandse zenders (704 x 576) veel slechter gingen.

 

Ik ben er van ovetuigd dat de 5620s nog niet geschikt is om redelijk mee op te nemen. De 500 doet dit blijkbaar weer wel wat beter.

 

Zelf heb ik de 5620s vanwege dit probleem niet meer.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...