Ga naar inhoud

nieuwe dream image !!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dreambox blijft hier hangen met boot, alleen als stekker er even uit en weer terug start hij door. Al enkele keren eerst erase image en daarna hydra opnieuw geinstalleerd, geen resultaat. Nu weer erase image en daarna originele 1.09, vervolgens flash-erase, maar hij blijft hangen bij booten (behalve na stekker er eerst uit). FP was na eerste hydra phoenix installatie geupdate naar 1.05. Iemand nog een idee om hem weer goed te laten booten?

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Toen ik gisteren de nieuwe originele software dm 1.09 plaatste, was er geen probleem. Ook het plaatsen van het bootmenu (van Flashw.5.0) en de alternatieve images verliep vlot. Deze wilden echter niet booten. Ik heb daarom de originele software vervangen door de CVS-release van 160305 en de problemen ware voorbij. Deze melding, omdat ik hier en daar lees dat er mensen zij die problemen hebben met een USB-stick

Geplaatst:
Citaat:
Toen ik gisteren de nieuwe originele software dm 1.09 plaatste, was er geen probleem. Ook het plaatsen van het bootmenu (van Flashw.5.0) en de alternatieve images verliep vlot. Deze wilden echter niet booten. Ik heb daarom de originele software vervangen door de CVS-release van 160305 en de problemen ware voorbij. Deze melding, omdat ik hier en daar lees dat er mensen zij die problemen hebben met een USB-stick

Ik heb de originele 1.09 versie van DMM in de flash gezet (eerst met Flashwizard 5 multiboot verwijderd en de box opnieuw opgestart) met root.cramfs en flasherase gedaan. Vervolgens met Flashwizard 5 stick geformatteerd, multiboot aangezet en Phoenix op de stick gezet. Dit alles verliep probleemloos en het werkt prima. Ik ben er tot nu toe tevreden over.
Geplaatst:

Citaat:
Ik heb em erin gezet draait oke problemen zijn opgelost heb nog geen bug gevonden

Ik had ook bootproblemen met de usb stick met daarop gemini. Heb dit opgelost door nogmaals Gemini op stick te installeren.

Verder is het oude Jukebox probleem (blijft hangen) hier weer terug.

Soms heb ik de indruk dat alle images beta images zijn. Maar ja dat is met veel software zo, vandaar al die updates.

Harry

Geplaatst:

Dirty Harry,

dat (beta gevoel) is niet helemaal de kwestie ivm met rappe updates...

de rappe updates komen wegens de principieel verbeterde basis images 1.09 waarop een ieder image bakker stabielere producten kan maken.

de ellende met multiboot is eigenlijk dat er beduidende verschillen bestaan tussen de originele mappen structuur en de alternatieve image mappen structuur..

en op usb of hdd kan niet altijd een symbolic link aangemaakt worden naar iets dat het alternatieve image elders heeft staan in vergelijking met het basis image.

als je hem in de flash zet gaat ie wonderlijk goed. (ben al van de zomer gestopt met multiboot)

zoveel werk is het nu ook niet om een ander image in de flash te zetten.

cheers

Henry come on

Lana del Rey

Geplaatst:

@tonskidutch

Ook ik vind dat, in principe, een nieuwe update een verbetering is. Alleen komen "oude problemen" (jukebox) helaas wel weer terug. Moet m.i. niet nodig zijn immers dit liep in het verleden wel. Overigens heb ik geen noemenswaardige problemen met multiboot.

Werkt jukebox bij jou wel met bijvoorbeeld een alternatieve image in de flash??

Harry

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen