Ga naar inhoud


Voeding/elco videorecorder Grundig GV401VPT kapot!


Henri Busger

Aanbevolen berichten

Heb hier een videorecorder die al meer dan tien jaar oud is, maar na een paar maal de video te hebben verplaatst geeft deze geen teken van leven meer. Nu ik een paar topics gelezen heb over kapotte elco's denk ik dat dit bij mijn video ook het geval is. Wilde de video een paar maanden geleden al kapot gooien bij een grote multi"media" winkel. Maar daar is het toen niet van gekomen. Misschien was het wel voorbestemd....maar goed. Als het waar is en er is maar 1 elco kadoek...dan scheelt dat mij weer veel centen. Kan iemand zeggen hoe nu precies zo'n elco eruit ziet en welke ik moet vervangen. Heb een multimeter thuisliggen, maar weet niet hoe ik die op die elco's moet gebruiken. Kijk ff naar de bijlage..heb de voeding op de foto gezet. De pijl geeft de aansluiting voor de netsnoer weer.

 

Mvg,

 

Henri Busger

post-6312-1318258221,4033_thumb.jpg

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites


De elco's zijn die cilindervormige onderdelen die een blauw en zwart jasje aanhebben op jouw voeding, die kleur is wel niet van belang.

Met de multimeter kan je niet veel, tenzij deze een mogelijkheid heeft om condensatoren te meten en dan nog geeft dit geen uitsluitsel of de condensator die goed meet werkelijk ook nog goed is.

Een weerstandje is een veel kleiner onderdeeltje en heeft 4 of 5 gekleurde ringetjes, de weerstand waar Steve het over heeft is volledig groen en heeft zijn waarde opgedrukt gekregen, dit is ook mogelijk dus.

Deze kan je meten na 1 pootje van de print gesoldeerd te hebben en met de multimeter op de stand "ohm".

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kan iemand mij een PM sturen met de winkels die deze dingen verkopen (online). En misschien de type-nummers van alle onderdelen? Nameten kan ik niet zo goed en als het toch maar 1 of 3 onderdelen zijn, dan is dit niet zo duur als 'm naar de dealer brengen.

 

Mvg,

 

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri,

 

kheb hier zeer toevallig precies die voeding nog liggen.

Die mag je wel hebben.

 

Volgens mij doet ie het nog, maar dat mag je zelf testen.

Ik was voor een bazar wat electronica aan het testen en deze grundig had ik "opgegeven"

 

Op sticker met bar-code aan zijkant staat MSM 260922 KW346 PV02 0097274.

 

p.s.

citaat:

als je de omcirkelde condensator vervangt heb je 90% kans dat ie terug werkt. Verkrijgbaar in de normale elektronicazaak - max. €1,OO

****

daar ben ik het wel mee eens, want de boel wordt zo te zien erg warm in die buurt en dat vinden elco's niet fijn.

Als j' em vervangt, monteer hem dan wat hoger en schuin richting zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...