Ga naar inhoud

hulp bij het opnemen met pc van dreambox

Gast missy78

Aanbevolen berichten

Ik zoek hulp van iemand in de omgeving Eindhoven, die mij kan uitleggen hoe ik kan opnemen met mijn pc van de dreambox, heb al diverse info hierover gelezen zoals de uitleg op de site van S******** maar kom er gewoonweg niet uit. Nu zoek ik dus iemand die mij eventueel wil helpen op een Zaterdag om dit uit te leggen en mij wil mee helpen om dit werkende te krijgen onder het genot van een appelflap en een kopje koffie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Het is mij wel gelukt met de infi hier en van diverse andere sites.

Ik heb sinds een week een Dreambox 500S met hydra-phoenix 1.08 erop, het is mijn allereerste digitale sateliet ontvanger.

Ik deed het zo >>

In de Root van C maakte ik een map dreambox, daarin een submap HDD en daar weer in een Submap MOVIE.

De map dreambox heb ik geshared (delen en beveiligen)

Daarna NFS 1.1 gedownload...de file genaamd exports bewerkt en de volgende regel erbij ingezet(helemaal onderaan).

/dreambox -path=C:/dreambox

na hem opgeslagen te hebben heb ik hem gecopieerd naar de map Windows/etc (de map etc moest ik nog maken)

daarna naar de nfs map gegaan in een dosvenster en getikt:

portmap add

nfs add

nfs start

en dat gedeelte liep al.

Toen op de dreambox via setup naar de mountafdeling gegaan(MENU>SETUP>EXPERT SETUP>COMMUNICATION SETUP>MOUNTS

en daar het volgende ingegeven bij IP het ipnummer van de PC ..daarachter NFS

bij DIR vulde ik in dreambox (zonder een / ervoor of erachter).

bij LOCAL DIR vulde ik in /HDD (wel met de / ervoor)

options heb ik RW ingeschakeld en extra niks aan gedaan staat gewoon(nolock, rsize=8192,wsize=8192 ....

Automount aangevinked en toen op SAVE geklikt..

en wonderwel het werkte..Ik kan nu door in mn browser het ip van de dreambox in te timmeren op RECORD klikken van het menu wat ik daar zie en hij neemt op.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt..ik hoop dat ik niks ben vergeten...en mocht er iemand nog enige aanvulling hebben hoor ik het graag, want het opnemen vind ik niet je van het...af en toe hapert ie wat.

Het is ook maar een verhaal van een leek. want ik heb nog maar een week zo'n ding en met veel leeswerk zover gekomen..en wat hulp van een kennis die er iets meer van snapt als ik..

--== Freddy ==--

Dreambox DM500S==Triax 88cm dish==Geotrack H-120 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo kan dat best gaan werken..

met nfs..

maar voor degene die iets anders willen proberen,,, moest je dit maar eens lezen..

een faq (how to do = hoe gaat dat) die Barabas heeft gemaakt en prima werkt indien je een op een de aanwijzing opvolgt.

als je het gedeelte van de linksys weg laat en vervangt door de PC mappen en PC ipnummers ben je der ook.

maak dreambox map op PC

maak een submap daarin die movie heet

deel die map voor de volgende gebruikers:

administrator en Barabas (of jouw login naam)

en vul het bijbehorende paswoord in

cheers

Dirty Epic - Remastered

Underworld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen