Ga naar inhoud


IDE harddisk in standalone dvd speler


Gast

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb begrepen dat de meeste standalone dvd spelers standaard IDE dvd-readers gebruiken. nou vroeg ik me af, zou je dan ook de dvd-reader kunnen vervangen door een (iso9660 geformateerde) harddisk, om zo een goedkope mp3 HD speler te maken? enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt verkeerde informatie. Er zijn inderdaad enkele ( oudere ) dvd spelers met een IDE dvd drive erin. Hierin kan je inderdaad een hdisk inbouwen die dan de mp3's bevat. Als je zo'n type dvd speler hebt kan je beter een DVD branden met mp3's. Die wordt dan herkend door de speler. Als je een ander type hebt kan je nl geen DVD mp3 afspelen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zou je beter met een compactflash MP3 speler kunnen beginnen - CF is namelijk niet te onderscheiden van IDE (afgezien van de 'form factor') en je kun t een CF kaart op je IDE bus aansluiten met een adaptertje. Andersom, een 'echte' harddisk op een CF speler aansluiten, moet dus ook kunnen.

 

Een DVD device wordt heel anders aangestuurd dan een harddisk, een DVD (of CD) heeft namelijk maar een track (spoor), terwijl een harddisk er altijd meer heeft (paar duizend). Het apparaat moet dus wel aangepaste software hebben om een harddisk te kunnen besturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel experimenten bekend van bijvoorbeeld de Yamakawa.

Je zet een iso9660 filesysteem op de harddisk m.b.v Linux en je kunt hem gebruiken in de Yamakawa.

Er zijn veel players in de goedkope range die gebruik maken van een IDE drive aansluiting.

Ik weet alleen niet of het ook werkt op alle firmware versies.

Er was alleen een nadeel! (geloof ik), hij ziet niet meer dan 2 GB dus het heeft niet echt veel nut.

 

Groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...