Ga naar inhoud


HOWTO installeren van emu (zip-bestanden)


pieter532

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik maak gebruik van de RUdream image. Deze image biedt de mogelijkheid om EMUlators eenvoudig te installeren door de <emu-naam>.tar.gz in de /tmp directory te plaatsen, en vervolgens via het plugin-menu deze te installeren. Echter het valt me op dat ik via de volgende website

DreamboxWorld

geen .tar.gz bestanden meer kan downloaden. Ik ben nu aangewezen op ZIP bestanden. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze ZIP-bestanden moet installeren?

 

Groet,

Pieter

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Pieter532,

 

In de zip bestanden zit meestal een readme in. Hierin staat hoe het ge-installeerd moet worden met behulp van ftp/telnet ( rechten aanwijzen, chmod ). Ook op de site van dreamboxworld staat vermeld welke files waar moet zitten. Maar helaas staan er geen tar.gz bestandjes.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb twee emus (radegast 3 beta 14 en newcamd 5v28). Beide bezitten een readme, maar beide beschrijven niet waar de files moeten komen te staan. Bovendien is de site Dreamboxworld beperkt, niet alle files zijn benoemd en waar ze moeten staan, zeker die van newcamd waar 47 files op mijn dreambox moeten worden geplaatst.

En wat ik nou prettig vind is dat als ik de emu heb toegevoegd dat ik deze ook kan terugvinden onder de blauwe knop. Het toevoegen via de plugin manager zorgt ervoor dat ik de emus dus zie onder de blauwe knop. Dit vond ik altijd prettig bij de RuDream image.

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...