Ga naar inhoud


[5510PVR] Probleem met updaten EPG


Jürgen

Aanbevolen berichten

Heb afgelopen week een TopField 5510PVR gekocht en heb een probleem met het updaten van de EPG.

Op zich werkt de Auto Update wel, althans ik zie de pop-up met de melding dat de MediaHighway EPG wordt ge-updated.

Ik heb echter het volgende probleem.

Op dit moment kan ik bij b.v. Canaal+ Rood niet verder kijken dan vanavond laat. De laatste zichtbare vermelding is 10-4 (zon) 22.30-00.30.

De daarop volgende is 16-4 (zat)!!! 02.30-04.30.

Hoe kan ik nu maandag 11-4 op het scherm krijgen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen

 

Alle topfield 5xxx bezitters kampen af en toe met dit probleem

 

Probeer eens in het menu om de EPG uit te zetten en dan weer aan dan op nieuw je EPG op halen

Dan zal je zin dat het mogelijk weer goed is voor even

 

Kijk ook even welke software er in staat

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jürgen

Alle topfield 5xxx bezitters kampen af en toe met dit probleem

Probeer eens in het menu om de EPG uit te zetten en dan weer aan dan op nieuw je EPG op halen
Dan zal je zin dat het mogelijk weer goed is voor even

Kijk ook even welke software er in staat

Sigma,
Bedoel je met software de firmeware? Zo niet, waar kan ik dan de versie software vinden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry foutje

ik bedoel de Firmware er is namelijk een update voor de 5510 weet niet of die er bij jou in staat

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sigma,

Hierbij de gegevens van mijn Topfield 5510PVR:

System ID : 436

Loader versie : L4.36

Device versie : v5.2.61

FW versie : TF-NCPC 5.11.40

Laatste update : Jan 17 2005

 

Verder heb ik de EPG uitgezet en na de re-boot weer aangezet waarnaar de EPG de programmalijst goed heeft ge-updated, althans laat EPG nu programma`s zien die maandagmorgen uitgezonden worden.

Maar ook hier heb ik een probleem.

Canaal Plus heeft de abonnees die nog niet de beschikking hebben over Canaal+ Rood - Blauw en Geel 10 dagen gratis in de gelegenheid gesteld om o.a. deze 3 kanalen te gebruiken. Hiervoor stuurt Canaal+ elke dag via e-mail een actuele Programmaoverzicht.

Deze programmaoverzicht is echter niet in overeenstemming met de EPG lijst. Het is nu maar de vraag welk van beiden nu correct is.

Volgens het gemailde overzicht zou op Rood vannacht om 00.30 uur High Heels en op Blauw om 0.00 uur Belly of the Beast uitgezonden moeten worden. Maar dat strookt niet met de EPG.

Op welke gegevens kan ik nu vertrouwen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die programma overzichten klopen wel vaker niet het is moeilijk tezeggen welke juist is je kan ook nog op teletekst van C+ kijken

 

verder de firmware zou ik even updaten dit kan je via OTA doen in het menu van je topfield

wat sneller gaat is hem even aan je pc hangen

de laatste is van 30-03-2005

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik blijf ook nog steeds een probleem houden met het updaten van de epg. Een aantal dagen gaat het updaten van de epg goed, maar op een gegeven moment haalt die de epg wel op(via bleuline) maar er wordt geen nieuwe epg getoond. JAG laat geen epg voor de volgende dag zien en na 2 dagen is JAG leeg. Dit gebeurd meestal op maandag, maar het is ook wel op donderdag gebeurd. Hebben anderen hier ook (nog) last van? Wat is hier aan te doen?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik blijf ook nog steeds een probleem houden met het updaten van de epg. Een aantal dagen gaat het updaten van de epg goed, maar op een gegeven moment haalt die de epg wel op(via bleuline) maar er wordt geen nieuwe epg getoond. JAG laat geen epg voor de volgende dag zien en na 2 dagen is JAG leeg. Dit gebeurd meestal op maandag, maar het is ook wel op donderdag gebeurd. Hebben anderen hier ook (nog) last van? Wat is hier aan te doen?

Ik ben blij dat je dit probleem ook ondervindt want ik dacht dat het aan mij lag. Met 'onregelmatige' regelmaat ontbreekt de EPG van de lopende dag. In de regel blijkt het dat ook de standaard Topfield EPG niet actueel is. Als b.v. de EPG van dinsdag ontbreekt geeft de normale EPG alleen nog maar de programma`s van maandag weer. Soms helpt het om de EPG via het menu uit te schakelen, opnieuw aan te zetten en dan wordt de EPG weer opgehaald. Maar dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat op dat moment de EPG weer beschikbaar is.
Ik ben inderdaad nieuwsgierig of meerdere forumleden hiervan hinder ondervinden.
Zelf kan ik geen oorzaak ontdekken.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verhielp het eerder ook met de DELETE_EIT_DATA.tap, maar was er inmiddels ook achter gekomen dat de methode die jij beschrijft via epg uit en aanzetten ook helpt. Maar het blijft erg vervelend.

Ik wil zelfs opperen om dit in bv de bleuline tap te zetten als extra optie(epg uit en weer aan zetten), totdat dit via een firmware-update is opgelost. Dit lijkt mij niet zo moeilijk te programeren.

Zou iemand dit probleem kunnen melden bij Topfield Korea?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...