Ga naar inhoud

DB zapt slecht

Hensat

Aanbevolen berichten

hallo

het zappen door de settingslijst gaat bij mij slecht,als ik vlot zap gebeurd er even niets en dan slaat hij vele zappen over heb een originele img van een maand geleden in de flash met pli,gemini,rudream,da vincie op de usb stick heb het probleem bij alle image`s terwijl hij het wel een kéér goed gedaan heeft (had toen meen ik minder op de stick) weet niet of dit er mee te maken heeft wie weet een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henksat, volgens mij is de gebruikte Emu verantwoordelijk voor de zapsnelheid, niet het gebruikte image. Ik gebruik zelf Mardini in combinatie met mgcamd, dat zapt behoorlijk snel.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken eigelijk 2 versies van het "slecht zappen"

1) het kanaal gaat meteen over, maar het duurt even voor je beeld hebt, dit is puur de emu, en de instellingen, bv als hij eerst alle keyfiles doorworstelt en daarna pas je kaart ziet.

2) zoals jij beschreef (hij wacht, maar "onthoudt" alles wat met je afstandbediening hebt gedaan, en doet het daarna alsnog). Dit heb je ook als je een image van de HDD draait, en de HDD is intussen gaan slapen.

Dus: Heb je een HDD en daar toevallig de var naar verplaatst?

Het wil ook wel eens helpen een ander USB stick te gebruiken. Er zit kwaliteitsverschil in die dingen, en ze hebben niet het eeuwige leven als er veel naar wordt geschreven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

draai alle image`s vanaf de usb soms gaat het wel goed,mischien heeft het daarom zoals bigfoot beschrijft iets met de CPU te maken,ik ga proberen de image`s die ik het meest gebruik,te draaien in de flash.Ze zeggen altijd dat je het beste de originele img er in kunt doen,ik zou echt niet weten of het verschil maakt,volgens mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen