Gast Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Vanaf de aankoop heeft dit apparaat de volgende problemen: Sjielpend geluid. Melding op tv-scherm:"slechte of geen ontvangst". De oplossing voor dit probleem is de ontvanger uit- en weer aanzetten. Vaak krijg ik een "geblokt" beeld. Steeds moet ik de kalender en de tijd opnieuw instellen. Downloaden van de nieuwste software is tot nu toe ook niet de oplossing geweest. Laatste software gedownload via pc bij Ants'site. Problemen zoals omschreven op kladblok stemmen overeen. Kup210 en Xtreme 1.55.13 U-cas.bin Sat. ontvanger aangesloten aan pc. Tijdens uploaden de melding: New version binary Target loader 1.0.7. Blflash-info Target 2m flash blflash-end connect succes Target modelmismatsh: Uci6400 Upgrade fail.
gerrit B Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 dat klinkt als een slechte ontvangst Hoeveel signaalsterkte geeft je ontvanger aan? Met goede ontvangst moet dat ergens tussen de 80 en 90 % liggen, heb je hele goede ontvangst dan ligt het zelfs boven de 90% De slechte ontvangst kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. - schotel niet goed uitgericht - voorwerpen in het zicht van jouw schotel - slechte LNB - slechte verbinding in 1 van de connectors - water in de kabel. Ik denk dat je eerst hier eens moet gaan zoeken en dan pas met software aan het prutsen gaan suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Geachte Gerrit b, Bedankt voor uw reactie, maar dat kan het niet zijn want ik heb ook wel eens een ander merk ontvanger aangesloten en die werkt perfect.
EXTREEMPJE Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Hoi, Ik heb ook zo,n uci6400. Zelfde verhaal. Dat tjilpen is gewoon een freeze. Dit kun je voorkomen door eventueel en xcam te gebruiken (geen dragon want die werkt niet vanaf de 3.04 met deze xtreme) Of je kunt dmv een magic module programmer een andere penta in je ucas zetten. Je kunt de 1.20 gebruiken dan zijn de freezes nog maar eens per uur i.p.v om de zoveel minuten, en als je er helemaal af wil dan moet je de penta multicamv2 gebruiken zie bijlage. IK denk dat je dan van het probleem af bent. Succes. 864809-pentamulti-camv2.zip DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
gerrit B Geplaatst: 25 april 2005 Geplaatst: 25 april 2005 Dat het tjilpen gewoon een freeze is dat klopt, maar blokkerig beeld heeft toch vaak een andere oorzaak. Ook dat een andere ontvanger wel goed werkt is nog geen garantie dat je schotel goed staat, de ene ontvanger kan nu eenmaal een beter beeld geven met een zwak signaal dan de andere. Als je op de ok knop druk wat voor signaal sterkte geeft hij dan aan? zit dit tussen de 70 en 80% ga dan maar eerst de schotel beter instellen je zult zien dat dit al enige verbetering geeft. Daarnaast is het zo dat sommigen met penta 1.20 geen stilstaande beelden meer hebben, maar ik had dat wel. Vandaar dat ik ook een X-cam had aangeschaft, maar ook deze werkte niet met mijn Xtreme. Vandaar dat ik de penta geheel heb gewist (staat dus nu in dreamboot) en nu alleen met een X-cam draai. Dit werkt wel prima, alleen heb ik nu te veel contrast in het beeld en weet niet hoe ik dit aan kan passen. Maar ik heb nooit en dan ook echt nooit meer last van stilstaand beeld. suc6 Gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
wammeswaggel Geplaatst: 26 april 2005 Geplaatst: 26 april 2005 Als het apparaat nog niet zo oud is: ga er mee terug naar de verkoper! Ga niet zelf sleutelen. Geloof het of niet, maar het kan ook liggen aan een slechte voeding. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 26 april 2005 Geplaatst: 26 april 2005 Beste Wammes, Bedankt voor je reactie. Geweldig zoals er door jullie wordt gereageerd. De ontvanger heb ik via internet gekocht bij een hele grote dealer. De ontvanger is nu 2 jaar oud. In februari j.l. heb ik diezelfde dealer mijn problemen met de ontvanger ge-emaild. Reactie is tot nu toe uitgebleven. (Alweer zo'n zeurende klant ???) Ter aanvulling: de schotel is uitgerust met 2 lnb's. De ontvangstkwaliteit van de Astra: Q=88 %, L=77% (wisselend) Hotbird: Q=84%, L=71% (wisselend) Mijn vraag blijft waarom ik de software niet kan uploaden. De werking van de decoder is goed. Groeten, Henschel
Gast Geplaatst: 26 april 2005 Geplaatst: 26 april 2005 Het kan zijn dat de xilinx niet goed is dat zelfde heb ik ook gehad genoeg signaal en af en toe springt het rode ding in beeld van niet genoeg signaal, het kan zijn dat dat al vanaf de fabriek is dat ze gewoon de verkeerde op hebben gezet, de mijne is toen vervangen en nooit meer het rode bordje teruggezien. Dat je geen software kan uploaden kan aan de kabel liggen of de compoort van je computer, bijvoorbeeld dat de compoort bezet blijft door een ander progje. Maar volgens de regels kup starten receiver met de knop achter uitzetten en weer aan zetten dan moet hij beginnen. GR
wammeswaggel Geplaatst: 26 april 2005 Geplaatst: 26 april 2005 Na twee jaar hoef je inderdaad niets meer te verwachten van je dealer. Ik heb een heel andere ontvanger dan jij, maar die vertoonde dezelfde verschijnselen: tsjilpen,blokken etc. Na een Firmare-update had ik eindelijk goed beeld, maar na verloop van tijd ging mijn Harddisk gek doen en nu zit ik weer met hetzelfde probleem: mijn ontvanger moet letterlijk opwarmen. Dat kan alleen aan de voeding of aan slechte condensatoren liggen. Nu jouw probleem: Gebruik KUP230 en druk de spatiebalk in. Dan verschijnt er een mededeling: engineering mode. Nu moet het wel lukken om de nieuwe software in je ontvanger te krijgen. Succes. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 28 april 2005 Geplaatst: 28 april 2005 Beste Wammes, Kup230 gestart en d.m.v. indrukken spatiebalk 1.55.13 gedownload, resultaat= ok Nadat de ontvanger circa 1 uur heeft aangestaan valt alles weg(o.a. kanaalinformatie, sterkte, je houdt alleen een leeg scherm over. Dit is zoals de problemen waren vanaf de aanschaf. Naderhand Kup210 geladen en 02.55.04 gedownload, resultaat OK. Lijkt toch een kleine verbetering te zijn. Resterende problemen: "slecht of geen signaal" , gesjielp(kort) Wat zou ik nog meer kunnen laden? Het is niet mijn bedoeling om te sleutelen aan de decoder, want die werkt goed(seca2). Groeten, Henschel
EXTREEMPJE Geplaatst: 29 april 2005 Geplaatst: 29 april 2005 Hoi, Heb je de penta multicam v2 nl die ik eerder in een bijlage heb gezet al in je ucas geprobeert!!!! Dit doe je met een magic module programmer. Ik ben voor 99% zeker dat je dan van het getjilp af bent. grtn AO DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)
wammeswaggel Geplaatst: 30 april 2005 Geplaatst: 30 april 2005 Je zegt dat ie na een uur wegvalt. Haal de kap er eens af(garantie is toch nergens te zoeken met zo'n dealer) of probeer 'm eens extra te koelen. Als dat helpt is het een hardware-probleem. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen