Ga naar inhoud


NOKIA 9500S : werking met BLUE ZETACAM FULL XTV???


mvdr1

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben nu reeds zo'n 5 jaar in het bezit van een NOKIA 9500S.

Oorspronkelijk met een IRDETO kaart om de Hollandse zenders te kunnen ontvangen.

Later een gepatchte IRDETO met AMON ALLCAM erin gestoken en tot over enkele weken nog alles zonder problemen.

Eind verleden jaar vielen alle Franse MULTIVISION kanalen uit (verandering van coderingssysteem). Nu vallen bovendien alle Nederlandse kanalen (ook de FTA) uit omdat ook daar het coderingssysteem veranderd wordt. Ik heb een dubbele schotel met ASTRA en HOTBIRD ontvangst. Kwaliteit perfect voor FTA kanalen.

Mijn vraag nu :

ik zie links en rechts aanbiedingen opduiken van volgende :

Mit der Kombination Full-X Modul (Bluezetacam) und der Free-X Smartcard empfangen Sie bis zu 6 Hardcore Sender: Full-X1, Full-X2, Full-X3, Free-X1, Free-X2 und X-Dream TV. Die Full-X Sender werden bis 2010 über das Full-X Modul (Blue Zeta-Cam) entschlüsselt. Die Free-X Smartcard entschlüsselt die 3 anderen Sender für 2 Jahre.

Vorraussetzung ist ein Digital-Receiver mit CI Schnittstelle

 

Past zo'n module in de CI van mijn goede oude NOKIA MEDIAMASTER 9500S ?

Ik dacht dat mijn oorspronkelijke IRDETO Kaart (destijds Canal+ Nederland) in zo'n zogenaamde CI in mijn NOKIA zit. Of bestaan er verschillende soorten CI insteekgleuven waardoor mijn oudere NOKIA deze Blue Zeta Cam niet kan lezen ?

Vooraler tot aankoop over te gaan wens ik me toch te vergewissen of dit uberhaupt kan.

 

Stel dat dit niet gaat, welke is de goedkoopste nieuwe SAT RECEIVER die jullie me zouden aanraden ?

 

Met dank voor uw antwoorden

 

Marc

 

PS Ben nog vergeten vermelden dat ik met DVB2000 Noonemamit + IREDETO AMON ALLCAM + funcards + MASTERA III werk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas Marc , de 9500 is geen CI ontvanger , dat gaat niet werken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Irdeto II kaartje aanschaft kun je in ieder geval weer de

nederlandse kanalen ontvangen.

 

Grtz, comtech.

Ik ga van hier naar daar en telkens als ik daar ben ben ik weer hier, vreemde zaak.

 

Topfield 5500 PVR 200 Gb, Aston Seca Dual 1.07 v2.18, Nokia 9500S Amon 5.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

het Nederlandse FTA pakket kan je nu ook al ontvangen (BVN, ClearTV en Raceworld). De andere kanalen (publiek, commerciëel en abonnee-tv) zijn versleuteld in zowel Irdeto2 (op Nickelodeon en het toekomstige Talpa (o.v.b!) na) en Seca2.

Een Irdeto2 kaart is vooralsnog de beste keuze voor je Nokia tenzij je wat handig met de soldeerbout bent en je een seca-doos erbij hebt staan voor de updates. Je kan je cam nl. ombouwen tot een solosammy-cam opdat deze geschikt wordt voor seca2 kaartjes. Je krijgt alleen de updates (nog) niet door.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...