Ga naar inhoud


Raadselachtige snelheidsproblemen ADSL Lite XS4ALL


Aanbevolen berichten

Wie heeft een soortgelijke ervaring?

 

's morgens start ik de computer. Ik zie aan het binnenkomen van de mail dat het ding ontzettend traag is. Even kijken op speedtest. Inderdaad, normale download 1350kbps, nu 200 kbps, en zelfs even een dieptepunt van 23kbps. Modem gereset (alle kabels een paar minuten los), ging weer even wat sneller, 400kbps, en 's middags weer de volle snelheid 1300-1400 (ik zit ruim 3 km van de centrale af, dus 1600 haal ik niet).

 

Volgende dag, weer hevig traag. Bellen met helpdesk (*zie voetnoot). Laatste advies: even testen met de splitter eraf. Nou heeft de monteur dat ding ergens in een van de telefoonkastjes in de meterkast weggewerkt, dus dat nog maar even niet.

 

In de loop van de middag weer even gekeken, en weer op volle snelheid. Nu tegen de avond weer supertraag, rond de 100kbps, sterk fluctuerend, soms 500, soms 50. Nog geen kwartier later heb ik opeens weer de volle snelheid. Hier thuis is er niets veranderd, ik heb een multiPC modem maar de andere PC's staan uit. Waar ligt het dan aan?

 

 

(*) bellen met de helpdesk

Eerst bellen met xs4all. Na 17 minuten iemand aan de lijn, en na het verhaal verteld te hebben: dat ligt niet bij ons, maar bij KPN, ik verbind u door. Doorverbonden met KPN: "dit is niet de goede afdeling, maar u moet bij de ADSL zijn". Volgende KPN'er. Weer het hele verhaal verteld, en na geluisterd te hebben krijg ik de mededeling dat ik wordt doorverbonden met iemand die mij kan helpen. Weer even wachten, en ruim 46 minuten nadat ik begonnen ben met bellen krijg ik iemand aan de telefoon van de helpdesk... van Planet!!! Sorry, maar ik kan u niet helpen... en na 47 minuten bellen de telefoon dus op de haak moeten leggen. Weer gebeld naar xs4all, ik was het beu, dus het nummer gekozen van de receptie. De dame die mij hielp was heel begrijpend, en verbond mij door met iemand van sales. Deze volgende dame was erg vriendelijk en verbond mij door met iemand van de helpdesk, nu iemand van de 2e lijn (hogerop dus). Een mijnheer legde mij uit dat ik eigenlijk bij KPN moest zijn voor het doormeten van mijn lijnen. Hij gaf mij het nummer 0800-0407. Dit duurde al met al 11 minuten. Ik dat nummer draaien. Vervolgens krijg ik een vriendelijke dame aan de lijn, die mij uitlegde dat zij over de telefoons ging, maar zij zou mij doorverbinden met iemand van de ADSL afdeling. Ik kreeg een mijnheer aan de telefoon die prompt vroeg wie mijn provider was. Mijn antwoord was dat dat xs4all was. Dan moet u die bellen, was zijn antwoord. Toen ik uitlegde dat ik daarvandaan juist naar hem was doorverwezen gooide hij de hoorn op de haak.

 

In meer dan een uur tijd heb ik 9 mensen aan de telefoon gehad die niets anders kunnen doen dan naar elkaar doorverwijzen.

 

Als iemand van KPN dit leest, of iemand van xs4all, dan verzoek ik u: DOE DAAR IETS AAN!!!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


De fouten zijn uiteindelijk opgelost.

 

Ik heb KPN storingsdienst nog maar eens gebeld. De storing werd nu serieus behandeld. Het hielp waarschijnlijk ook dat veel meer mensen in mijn omgeving blijkbaar geklaagd hadden. De fout bleek een verkeerd geïnstalleerde software in de KPN telefooncentrale. Is nu opgelost.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...