Ga naar inhoud


nieuwe settinglijst in ronaldd


spongebob

Aanbevolen berichten

gisteren bracht pet123 een nieuwe versie uit van z'n (voor mij toch) ideale settinglijst. Deze kan ik via ronaldd gewoon rechtstreeks van het internet halen. Alleen staat daar nog de oudere versie van 17 juni. Hoe kan ik de nieuwe versie rechtstreeks op de dreambox zetten? Of moet ik gewoon wachten totdat Ronaldd deze nieuwe settinglijst via zijn update-menu beschikbaar stelt? enzoja: wanneer gebeurt dit dan?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Waarom zet je zelf de settingslijst van pet123 er niet in,via het progamma dreamediter ??

Dat lijkt mij ook de beste manier.
De settinglijst downloaden vanop de site van pet123
uitpakken met winzip
met dreamboxedit in de dreambox zetten en rebooten of settings herladen.
Als je wil kan je hier en daar nog wat aanpassen in de settinglijst vooraleer je ze naar de DB stuurd.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan moet ik de dreambox uit mijn tv-kast halen en koppelen aan mijn pc die boven staat. Pffff. Heb ik daarvoor een netwerkverbinding aan mijn dreambox? Lastig hoor! Op die manier benut ik de mogelijkheden van de dreambox toch maar half.

 

Het lukt dus enkel als ik wacht op Ronaldd eer hij zijn updates aanpast aan pet's nieuwe settinglijst.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je via ronaldd de oude lijst kunt downloaden is je box ook aanspreekbaar via de ethernet (middels die ethernet LAN verbinding) dus ook (op afstand) vanaf je pc met dreameditor Llama 1.84.exe

 

je hoeft je dreambox helemaal niet uit de kast te trekken, enkel de dreameditor zo in te stellen dat ie het ipnummer van je dreambox gebruikt om de gegevens heen en weer te zenden middels je LAN naar de dreambox.

 

zelfs al heb je de dreambox een publiek adres gegeven, kun je hem nog aanspreken via geforwarde poorten

 

cheers

Mes Emmerdes

Charles Aznavour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...