Ga naar inhoud


[Strong 8100] 8100 met motor: soms geen beeld meer na het kiezen van een andere satelliet


marbles

Aanbevolen berichten

Con schreef op 24/04/2005 in het onderwerp "geen beeld op ned zenders met motor" het volgende:

 

Citaat:
Als ik overschakel van de ene naar de andere satelliet dan komt het nog al eens voor dat ook bij mij dat rode puntje (lees vierkantje) verschijnt. En tot mijn verbazing zie ik dan dat de betreffende zender spontaan F.T.A. is terwijl het normaal gesproken Nagra is. Dus geen ontvangst.

Terwijl ik wel meer dan 60% ontvangst heb (normaal gesproken is dat voor mijn situatie voldoende.

 

Bij het uit en aanschakelen werkt daarna alles weer naar behoren.

Ik zeg; de firmware is niet helemaal stabiel.

 

Let wel, meestal gaat het goed, soms gaat het fout.

 

Ik heb ditzelfde probleem met een Stab HH120 op een Strong 8100 met de vervangende condensator (van 63 volt en 4,7 uf op contact nr c230) en Sattracker 2.0 (en daarvoor 1.7).

 

Het gaat een tijdje goed, maar op een gegeven moment verschijnt bij het kiezen van een zender die op een andere satelliet zit het rode blokje. Ergens "hangt" er dan iets, want de motor krijgt wel de opdracht om te gaan draaien, getuige het satellietschoteltje in beeld, maar doet dat niet. Het gebeurt ook weleens bij het kiezen van een zender op een andere transponder op dezelfde satelliet. Uit en weer aanzetten (met de afstandsbediening) geeft dan onmiddellijk beeld, of in het geval van een andere satelliet gaat de motor dan alsnog draaien en daarna verschijnt direct beeld.

 

Als dit probleem optreedt hoor ik iets heel zachtjes "tikken" in de ontvanger.

 

Overigens zie ik altijd heel even het rode blokje bij het schakelen tussen transponders voordat het beeld van de zender verschijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben blij dat je dit weer eens aansnijdt.

 

Ik moet wel zeggen dat met Seca als codering ik tegenwoordig "braaf"

bij de normale zenders de virtuele kaart uitzet en het schakelen naar

de "geemuleerde" zender de virtuele kaart weer aanzet. Dat werkt op

zich beter. Toch ook nu nog soms uitval maar wel stabieler dan voorheen.

 

Toch ben ik ook benieuwd naar reacties op jouw vraag.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rode blokje heb ik ook welleens maar dat komt doordat hij nog gewoon draait de motor dan ik heb welleens gehad dat ik alle instellingen kwijt ben geraakt maar dat was bij de 1.4 versie en bij de 1.7 en nu de 2.0 heb ik eigenlijk geen last maar van. wel van het rode vierkantje maar lees de eerste regel en verder werkt het hier perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem deet zich bij mij voor, als ik er meer dan 7 sat,s in zette.

De fw kan er meer aan maar word dan instabiel.

Dit heb ik nog niet getest bij de v2.0

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

A nu snap ik ook hoe dat kan ik heb er wel 12 sats ingezet geen wonder dat hij de instellingen kwijtraakte hij kan er toch maar 8 aan ik vond het al vreemd dat hij bij mij gewoon 12 sats op kon slaan en werkte goed op 2 keer de instellingen kwijt raakte na dan.

heb jij daar al een oploissing voor dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De positsie worden opgeslagen in de motor.

Zet er 7 vast op nummer 1 tm 7

Maak een nieuwe lijst met nummer 8 tm 14

Verwijder deze lijst en zet er een lijst in met 14 positsies.

Nu heb je er 14 maar hij is niet stabiel als je veel zapt, en hij kan alles kwijt raken.

 

Als je hem stabiel wil hebben blijf dan onder de acht.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat dit nog nooit eerder boven water is gekomen en dat Brother

dit blijkbaar nooit heeft getackeld.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft al eerder in een posting van mij gestaan bij het testen van motoren. toen nog met de 8100 v1.2

 

brother kan er niets mee ivm geheugen gebrek.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximaal zeven satellieten op nrs. 1-7 hielp niet. Zelfs als ik maar 1 satelliet (nr. 1) actief hield trad hetzelfde probleem op. Gisteren heb ik de 63v / 4,7µF condensator vervangen door een 63v / 100µF en ik heb geen problemen meer gehad. Wel verschijnt soms bij het wisselen van transponder nog kortstondig het rode blokje, maar dat is geen "probleem".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een slordige 10 satelieten en heb er geen last van.

Anders, geen uitval. Wel heel braaf bij Nederlandse zenders de

virtuele kaart op OFF en de geemuleerde de kaart op ON.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...