Ga naar inhoud


Nieuwe Twin tuner IDL7000


JBnl

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik zag op een website een neuwe twin tuner de IDL7000 van inverto(lemon). Heeft iemand al eens met deze ontvanger gespeeld ?

 

Technische specificaties :

 

 

• Dubbele tuner: tweemaal opnemen, éénmaal kijken, eventueel i.c.m. met timeshift

• Unicable ondersteuning: één coax voor beide tuners

• Tijdsverschuiving: zet een lopende uitzending 'stil' om later verder te kijken

• Dual decoding binnen 1 transponder mogelijk met Aston DUAL-cam

• Compatible met CanalDigitaal Mediaguard module

• Uitgebreide Personal Planner en Media Manager

• Eenvoudige gebruikersinterface voor optimaal bedieningsgemak

• MP3 jukebox, JPEG fotoviewer, 7 Dagen DVB-Elektronische Programma Gids

• Grafisch fluoriserend display

• 2 Common Interface slots, voor verwisselbare decodermodule

• Digital Audio Output, Dolby Digital/AC3, optisch en coaxiaal

• YUV-out via scart, S-Video, PiP Picture in Picture

• 2xUSB 2.0 voor uitwisseling MP3’s en films en foto's met PC/USB stick/Camera’s

• Ingebouwde RF modulator K21-69, Kinderslot

• DiSEqC v1.0, 1.1, 1.2 en Unicable software

• Teletekst intern, VBI en ondertiteling

• Laag stroomverbruik tijdens stand-by, netschakelaar op achterzijde

• Automatische ventilatieregeling voor optimale bedrijfstemperatuur

• Uitgebreide Nederlandstalige handleiding

• Uniek design, verkrijgbaar in zwart en wit, leverbaar met 80 of 160 GB harddisk

 

Unicable LNBF + software :

 

D.m.v. een doorlus van beide tuners is het mogelijk om,

bij gebruik van een IDL Unicable lnbf, de IDL7000PVR slechts via 1 coaxkabel aan te sturen !

 

Hij heeft ook een VFD display en USB2.0 en de prijs vind ik ook nog wel aardig.

 

Maar heeft iemand al ervaring met dit model ??

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 125
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

absoluut een zeer mooie ontvanger. Software is niet ingewikkeld, is alleen nog niet zo gebruikersvriendelijk als een Topfield. Ik heb het idee dat de beeld kwaliteit zelfs beter is. Het afspelen van opnames die nog niet gedecodeerd zijn is daar en tegen absoluut veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvanger werkt op zich prima. De eerste stabiele versie met alle functionaliteiten is zo goed als afgerond.

 

Op dit moment wordt er gewerkt aan een nieuwe update met allerlei speeltjes erin.

 

Voor velen is de vraag.. Waarom zit de USB aan de voorzijde??

 

Anders, dan bij andere PVR's kun je er gewoon een USB-stickje instoppen of een externe harddisk om gegevens uit te wisselen, je hoeft dus niet meer te leuren met een PC!

 

En er komt nog veel meer leuks...

Binnenkort is er het een en ander te vinden op mijn website, wat ook hier geplaatst zal worden...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@murdock: ik ben benieuwd naar je website. Heb jij info dicht bij de fabrikant?

 

@JBNL : De dvb-t versie verschil wel op een aantal punten met de dvb-S versie. Wat ik zo gelezen heb op internet schijnen de dvb-T kastjes zeer goed te verkopen in de UK.

 

300 euro voor zo'n ontvanger is toch niet veel geld, donderdag ff gaan halen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de DVB-T versie in de UK is door een extern bedrijf een applicatie geschreven, deze is niet te vergelijken met de satelliet-editie.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is dat ze een machine op de markt brengen met goede USB opties in theorie, maar dat die USB het dan nu nog niet doet! Beetje vreemd en als ze nog heel lang opzich laten wachten ben ik bang dat deze functionaliteit misschien niet eens gaat werken, zit je dan met je mooie opties maar je kan er niets mee.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een snuggere opmerking..

 

1. De ontvanger is pas op de markt.

2. Als een bedrijf de policy heeft om eerst een stabiele ontvanger in de markt te zetten en dan pas aan dit soort snufjes te werken, respecteer ik dat.

 

Er zijn zo veel voorbeelden van nieuwe ontvangers met allerlei toeters en bellen die om de haverklap vastlopen en allerlei kuren vertonen!

 

Je doet net of deze ontvanger al maanden op de markt is en dat er absoluut niet aan door ontwikkeld wordt. Er komen haast wekelijks updates uit!

 

Heb je er uberhaupt zelf wel een?

 

 

 

Unicable werkt trouwens prima!

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Niet echt een snuggere opmerking..

 

1. De ontvanger is pas op de markt.

2. Als een bedrijf de policy heeft om eerst een stabiele ontvanger in de markt te zetten en dan pas aan dit soort snufjes te werken, respecteer ik dat.

 

Sorry ik wist niet dat alle antwoorden/vragen van een bepaald nivo moesten zijn, misschien kan je dan als moderator aangeven wat het nivo moet zijn? Ik hoop dat ik kritisch mag zijn op dit forum?

 

Ik als consument vind dat als je een ontvanger op de markt brengt toch zeker je in en uitgangen moeten werken. Een usb ingang is de makelijkste manier om een software update neer te zetten, waarom zorg je er dan niet voor dat dit in iedergeval werkt? Nu moet je als gebruiker dus alles updaten via de satelliet, want mijn laptop bevat al geen RS232 uitgang meer, dit is namelijk volgens de producenten van laptops verouderd.

 

Citaat:
Er zijn zo veel voorbeelden van nieuwe ontvangers met allerlei toeters en bellen die om de haverklap vastlopen en allerlei kuren vertonen!

 

Ik kan begrijpen dat je een stabiel produkt op de markt wil brengen en daarna aan toeters en bellen gaat werken, maar ik vind een usb ingang niet tot toeters en bellen behoren. Ik kan me voorstellen dat de software om DIVX af te spelen of de MP3 af te spelen onder toeters en bellen behoord.

 

Citaat:
Er komen haast wekelijks updates uit!

Waar kan ik dan inderdaad die updates vinden, niet op hun website in iedergeval. En hoe installeer je dan deze updates als je geen toegang hebt tot je ontvanger via usb? Ik heb namelijk geen RS232 uitgang meer op mijn laptop.

 

Citaat:
Heb je er uberhaupt zelf wel een?
Een wat? satellietontvanger of Inverto ontvanger? Ja ik heb een ontvanger en nee geen Inverto vanwege de gebreken die deze dus nog volgens mij heeft.

 

Citaat:
Unicable werkt trouwens prima!

Dit heb ik ook begrepen daarom lijkt mij deze ontvanger dan ook een die goed de concurrentie aankan betreffende de twintuners.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

updates gaan via de satelliet (makkelijker kan niet)

 

zet het ding uit (via de schakelaar aan de achterzijde) daarna weer aan en druk direct opde power toets aan de voorkant (zet wel ff van te voren de tv aan) 5 a 8 seconden vasthouden en je ziet op het scherm dat ie nieuwe software gaat zoeken. duurt een tijdje en klaar is klara.

 

via usb zou het inmiddels ook moeten werken, maar dat lijkt me moeilijker als via OTA

 

suk6

Link naar reactie
Delen op andere sites

nope, ik ben nog nergens change logs tegengekomen. zou wel mooi zijn. Murdock heeft die info misschien wel.

 

wat houd je tegen om eens een mail naar de tech support te sturen, dat heeft iemand op een ander forum ook gedaan en kreeg een lijst met de laatste wijzigingen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...