Ga naar inhoud


ADSL te laat opzeggen Hetnet


Noordhorn

Aanbevolen berichten

Kennissen van mij hebben hun ADSL 4 dagen te laat opgezegd. En nu zitten ze er weer een jaar aanvast, zijn hier ook middelen voor om hier onder uit te komen?

 

Alle ideeën of sugesties zijn van harte welkom.

 

b.v.d. Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij kan je toch ieder maand je abonnement opzeggen.

(helemaal na 1 jaar)

Wordt deze dan stilzwijgend verlengt met 1 jaar?

Ik las pas geleden een topic waar iemand anders precies dezelfde problemen had of dat er hierover werd geschreven.

Ik zal even zoeken.

[color:"darkblue"] TOPFIELD PVR5500 80GB - Dual Aston CI CAM 2.02 - XCAM - Triax 78CM - LNB twin Alps [/color]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij kan je toch ieder maand je abonnement opzeggen.
(helemaal na 1 jaar)
Wordt deze dan stilzwijgend verlengt met 1 jaar?
Ik las pas geleden een topic waar iemand anders precies dezelfde problemen had of dat er hierover werd geschreven.
Ik zal even zoeken.


Citaat:
Mail van Het net
Op uw verzoek zullen wij uw abonnement met klantnummer XXXXXXXX conform de Algemene Voorwaarden van Het Net per einde van uw contractsperiode op 06-08-2006 beëindigen.
U ontvangt binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van uw opzegging.


Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee, Planet en HetNet zijn jaar abbo's.
Jammer maar helaas.


Kun je mischien de lijn laten verhuizen naar een gebied waar geen ADSL is (als die er zijn in Nederland), wat gebeurdt er dan?

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan gewoon je abonnement blijven betalen.

Ik lees nu een stukje uit het Overstapservice van Hetnet.

 

Overstappen van Het Net ADSL naar andere (niet KPN) ADSL-aanbieder

 

 

Waarom wordt ik door Het Net aan de contractstermijn gehouden?

 

Het Net houdt u aan uw contractuele verplichtingen. Uw keuze voor een ADSL-aansluiting via een andere telecom provider ontslaat u niet van uw contractuele verplichtingen met Het Net. Als het goed is heeft de nieuwe aanbieder u bij uw aanmelding daar ook over geïnformeerd. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden welke u bij uw aanmelding heeft geaccordeerd.

[color:"darkblue"] TOPFIELD PVR5500 80GB - Dual Aston CI CAM 2.02 - XCAM - Triax 78CM - LNB twin Alps [/color]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens kijken of een consumentenorganisatie iets voor je kan betekenen? Die staan vaak sterker dan jij in je eentje, en om je om een verschil van 4 dagen een compleet jaar vast te ketenen is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het gaat in dit geval niet om over te stappen na een andere aanbierder, maar om helemaal geen ADSL meer te gebruiken.

Noordhorn


Zelfde verhaal: Helaas pindakaas.
Jij was te laat met opzeggen, niet jouw provider.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien eens kijken of een consumentenorganisatie iets voor je kan betekenen? Die staan vaak sterker dan jij in je eentje, en om je om een verschil van 4 dagen een compleet jaar vast te ketenen is natuurlijk te belachelijk voor woorden!

Ook een consumentenorganistatie kan hier niets aan veranderen. Het staat zwart op wit in het contract wanneer je de samenwerking kan verbreken. Doe je dat niet, pech voor jou.
Hoe het in Nederland zit weet ik niet precies, maar in België is er een wetsvoorstel ingediend om het stilzwijgend verlengen van een contract aan banden te leggen. De verstrekker zal 1 maand voor het verlopen van het contract de klanten per brief moeten inlichten. Het contract wordt wel automatisch verlengd als er geen tegenbericht komt van de klant.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien eens kijken of een consumentenorganisatie iets voor je kan betekenen?


Een vergelijkbare situatie hebben wij bij....... jawel, de consumentenbond gehad. Ook daar ben je afhankelijk van de eventuele coulance van de abonnementgever.
In dat geval waren zij verre van coulant en was het ook 'jammer voor je, had je maar op moeten letten'. Als het om de eigen consumentvriendelijkheid gaat, geven zij niet thuis. Maar dat off topic.

Het lijkt me wel leuk als zij nu iets voor deze situatie kunnen betekenen.
Ik gun het je van harte dat je er nog iets aan kunt doen, maar vrees voor je dat het niet lukt.

Is er al contact met de provider geweest om e.e.a. uit te leggen en te overleggen of er iets mogelijk was?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe het in Nederland zit weet ik niet precies, maar in België is er een wetsvoorstel ingediend om het stilzwijgend verlengen van een contract aan banden te leggen. De verstrekker zal 1 maand voor het verlopen van het contract de klanten per brief moeten inlichten. Het contract wordt wel automatisch verlengd als er geen tegenbericht komt van de klant.


Iets dergelijks is recent ook hier in Olland geopperd, lijkt me een goed plan!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij HETNET. Er bestaat daar geen

enkele vorm van gedoogbeleid. Enkele weken te laat en er

vervolgens weer een jaar aan vast. Geen discussie, sterker nog

GEEN reactie.

 

Niet de meest sociale providers.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...