Ga naar inhoud


Tv kaart geeft geen geluid meer na verplaatsen PC


Charly

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden,

 

Ik heb enkele maanden geleden een TV kaart van Medion gekocht, werkte prima.

Ik heb deze optie enkele weken niet gebruikt, nu met het verplaatsen van de computer alle stekkers eruit en opnieuw aangesloten.

Alles werkt, de TV kaart geeft beeld, maar geen geluid

Ik heb "bijna"alles nagelopen wat met muziek/geluid te maken heeft maar ik kan het niet vinden.

Kaart eruit/erin, ander slot, prima beeld maar geen geluid.

Als ik de audio uitgang van de kaart gebruik - wel geluid.

maar niet via de betere geluids kaart van de computer.

De kaart heeft enkel de mogelijkheid om via het PCI slot verbinding te maken.

(is maar een simpele kaart)

Ik hoop dat ik het duidelijk heb geformuleerd.

Computer werkt op XP

 

Heeft iemand een goede tip

bij voorbaat hartelijke dank

Charly

NB:

Ik heb op mom geen mogelijkheid om de kaart in een andere computer te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit toch een onduidelijkheid in je verhaal voor mij.

Je schrijft, "Als ik de audio uitgang van de kaart gebruik - wel geluid."

En dan, " De kaart heeft enkel de mogelijkheid om via het PCI slot verbinding te maken." dit is mij niet helemaal duidelijk.

Als de kaart op de audio uit wel geluid geeft kun je die toch met de line in van je auido kaart doorverbinden.

Ik gebruik de PCTVsat van Pinnacle en de Skystar 2, en beide hebben een "audio uit" die ik ook met de line in van mijn audio kaart moet verbinden om geluid te krijgen.

Ik heb even rondgezocht op Medio Tv kaart, en Medion blijkt een Avermedia kaart te gebruiken. Er kwamen meer klachten met het geluid naar boven, en dat lijkt oplosbaar te zijn met het programma Dscaler. Maar vraag mij niet hoe.

Dit zijn zo wat flitsen die ik langs zag komen op google.

Of de Medion kaart ook een auido out heeft kon ik echter nog niet vaststellen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Albert,

ik ben ook het gegeven van Dscaler tegen gekomen, maar weet totaal niet hoe het werkt.

Ik zal vanavond nog een keer kijken.

TV's zat in huis, maar het kaartje heeft gewerkt en dan moet het ook weer werken.

Ik ga is achter Dscaler aan.

 

gr

Charly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met de zin " als ik de audiouitgang van kaart gebruik, wel geluid" ?

Heeft de kaart wel of geen audio uit?

Als dat wel zo is kun je hem dus zo doorverbinden met de line in van je audiokaart.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

medion is zeg maar avermedia, dus moet je in je tv kaart een kabeltje prikken en die in line in van je audio, dat kabeltje is heel kort en bevat 2 jackjes en is bijgeleverd bij je tvkaart, kijk anders op de plek waar je de pc vandaan haalde, misschien ligt dat kabeltje daar nog ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...