Ga naar inhoud


[dm7000s] db loopt vast zodra het LAN wordt aangesproken


Wim

Aanbevolen berichten

Hi Wim,

 

Dan zou ik om te beginnen die harddisk eens loskoppelen. Dan kijken wat er gebeurt. Ik vermoed dat het dan ineens opgelost is.

Dat zijn vaak bekende problemen. Daarna oponieuw proberen om je harddisk weer aan te sluiten. Misschien is je voeding ingeklapt of je harddisk niet helemaal lekker meer.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo John,

 

Bedankt voor de oplossing. Heb de hdd er uit gehaald nu werkt alles weer. Maar ik heb n u nog een vraag. Kan ik de hdd er nu gewoon weer inzetten. Zo ja als dit weer problemen geeft. Kan het dan aan de voeding liggen?

 

Wim

VU+ DUO2 / Dreambox DM7020 / DM500HD Wavefrontier T90 (8 lnb's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg er ff een andere in voor de zekerheid... anders formatteren wil misschien ook nog helpen.

 

Ik heb hier een box met exact dit probleem. Laat ff weten wat er bij jou uitkomt!

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Wim,

 

Opnieuw aansluiten van de harddisk zal vermoedelijk het probleem opnieuw teweeg brengen. Welk type harddisk zit erin? Dat probleem kan door de voeding veroorzaakt worden. Plaatsen van een extra elco in de 12 volt lijn kan dit probleem oplossen.

Ook kan het zo zijn dat je harddisk niet meer (helemaal) lekker is, waardoor deze de voeding net even te zwaar belast. Dat zou je kunnen proberen met een andere HD zoals de vorige reactie in dit topic ook al aangaf. Indien een extra elco plaatsen de oplossing biedt zou ik wel naderhand met de plugin dreamsys de temperatuur van de hardddisk een bekijken. Indien deze hoog oploopt zal dit de stabiliteit van de box ook niet verbeteren.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Opnieuw aansluiten van de harddisk zal vermoedelijk het probleem opnieuw teweeg brengen.


Je kunt ook even testen met de HD in je box maar met spanning vanuit je PC, die heeft vast nog wel een aansluiting op de kabelboom over.
Er is geen enkele reden waarom de voeding uit dezelfde bron moet komen als die van het moederbord.
Voordeel: je hebt wel je HD in de box ter beschikking maar geen problemen die verband houden met de voeding.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...