Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wanneer ik een wavefrontier T90 aanschaf en ik 16 QUAD LNB's hier op wil zetten, welke andere materialen zoals diseq switches e.d. heb ik dan nodig? Hoe werkt dat? Met meerdere diseq's achter elkaar? Zijn QUAD LNB's niet te "breed" om alle LNB's naast elkaar te zetten op de wavefrontier?

Geplaatst:

Citaat:
welke andere materialen zoals diseq switches e.d. heb ik dan nodig?

Ik neem aan dat je vier receivers wilt aansluiten (of beter vier tuners?)

Zo ja, dan krijg je de volgende situatie:

Dezelfde uitgangen van ieder van die 16 lnb's vormen een set ten behoeve van één tuner.

Voor die 16 uitgangen van de lnb's ten behoeve van één tuner heb je vier 4-poorts commited (DiSEqC 1.0/2.0) switches nodig, plus één 4-poorts uncommited (DiSEqC 1.1/2.1) switch. De vier uitgangen van de commited switches komen op de vier ingangen van de uncommitted switch. De uitgang van de uncommited switch gaat naar de tuner toe.

Totaal kom je dus op zestien 4-poorts commited switches en vier 4-poorts uncommited siwtches (plus een schakelkast om alles in op te bergen).

Citaat:
Zijn QUAD LNB's niet te "breed" om alle LNB's naast elkaar te zetten op de wavefrontier?

Afhankelijk van het merk en type lijkt mij.

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord. Ik had enige tijd geleden dat topic al eens gelezen maar ik kon er zelf niet echt goed uithalen wat nu exact de diseq configuratie moet worden.

Geplaatst:
Citaat:

Totaal kom je dus op zestien 4-poorts commited switches en vier 4-poorts uncommited siwtches (plus een schakelkast om alles in op te bergen).

Heldere uitleg. Bedankt. Met name dat stuk van uncommited en commited was mij niet duidelijk. Wat is het exacte verschil tussen dergelijke switches?

Waar kan je die schakelkast krijgen? Als je dat weet graag via een private mail ivm de board regels. Alvast bedankt.
Geplaatst:
Citaat:
Wanneer ik een wavefrontier T90 aanschaf en ik 16 QUAD LNB's hier op wil zetten, Zijn QUAD LNB's niet te "breed" om alle LNB's naast elkaar te zetten op de wavefrontier?

Reken maar van YES....ik bedoel die zijn echt te breed, en 16 LNB's zal kunnen met een verlenging, maar 16 quad's...lukt je nooit.

SUC6 Tom

DM 7000S, Open PLi®, West Dig 160GB HD,1 USB 160Mb, CD Abo, Maxplus 2100+

TechniSat Multytenne 45cm 28.2E --> 13.0E

Geplaatst:

Het gaat wel met oa een Alps.

Ik heb een quad op: Astra 2, Astra 1, W2, Hotbird.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen