Ga naar inhoud


harddisk ellende db7020


adrie66

Aanbevolen berichten

DB7020 gemini 2.10, maxtor 40gb

De hele week zorgvuldig programmas opgenomen, vind 'ie plotseling m'n opgenomen bestanden niet meer.

Controleer harddisk :"ondersteunt geen controle" GVD klotebox.

Opnieuw opgestard middels compactflash gemini 2.20, ah daar vind 'ie de bestanden wel. Maar daar crasht die mv plugin steeds, toen maar alle onnodige plugins gewist, de multivievw erop, even opnieuw opstarten, ah de mv plugin werkt, maar nu weer alle bestanden verdwenen.. AAArgh

Erg bruikbaar is die box voor mij geloof ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach, het is best een goed boxje, maar je moet natuurlijk wel eerst zelf er een stabiel geheel van maken.

Overigens, maar je geen zorgen, die bestanden staan er heus nog wel, kwestie van de HD weer even goed mounten.

Opnames die je wilt bewaren kunt je best overzetten naar je PC voor je flink gaat experimenteren. (maar dan heb je wel een zwak punt van de 7020, de netwerkperformance, maar dat gaat al steeds beter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens op die hdd middels DCC (dreambox Control Center)

/hdd

 

wat zie je daar..

wellicht enkele bestanden die epgcache etc zijn.

die zijn het probleem

helpt deze te wissen

en

blauwe knop

extra instellingen

scrol naar pagina 2

epg cache elders plaatsen dan je hdd.

herstarten / reboot

 

cheers

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar op het originele image wordt geen epgcache op de hdd geschreven

dat doet de default instelling van gemini wel..

 

ik denk toch (ondanks dat ik geen 7020 heb) al lezende de 7020 topics op i-have-a-dreambox dat je die instelling moet wijzigen..

heb hem ook op een 7000 machine naar usb gezet.. en geen enkele sorus meer.

 

cheers

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ok, epg cache verwijzing naar compact flash gezet, opmieuw gestart, maar nog niks.
Weet ook niet welke bestanden ik van de harddisk moet halen, waar moet ik precies kijken bij /hdd ?


In principe kun je na een nieuw image te hebben geïnstalleerd alles weggooien behalve de directorie movie, daarin staan je opnamen en die wil je behouden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed begrijp heb je een multiboot configuratie?

Daar zal het wel aan kunnen liggen, hiermee verpest je de vaak stabiliteit van je systeem.

Ik denk dat je met gemini netjes in de flash ook geen problemen zult hebben.

(huidige 'multiboot' oplossingen gebruiken een chroot om een nieuwe image te starten, maar je houdt je initiele kernel, en dat leidt 'wel eens' tot problemen. Totdat de second stage bootloader door DMM vrijgegeven wordt, en we eindelijk een echte multiboot oplossing kunnen maken, raad ik aan geen multiboot te gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...