Ga naar inhoud


[Strong] dode strong: toeval of brutte pech?


diaxx

Aanbevolen berichten

beste satters,

heb mijn strong 8000 al ongeveer vijf jaar en ben tot gisteren (woensdag) mee geevolueerd tot satracker 1.7 en intussen een monoblok geplaatst.

Omdat het hier wat slechter weer was heb ik satracker2.0 er in gezet met nieuwe settings en de emu-patch,ik had de indruk dat deze combinatie niet te samen ging daarom heb ik dan vandaag(donderdag) andere aanbieders van satrack2.0 en settings gaan zoeken. Tot het patchen van de fw ging het goed maar wanneer ik de kanalen wou laden kreeg ik op een rij van alle tekens na de strong afgezet te hebben gaf hij bij het aanzetten geen teken van leven meer.Mijn computer , nog een 199MHz deed ook al eigenaardig en wou niet meer uitschakelen na reset bleef het scherm zwart maar de computer gaf de indruk van op te starten. heb monitor getest met laptop en deze schijnt nog in orde te zijn ( ik vermoed vidiokaart)

Is dit een toeval of zou de computer aan de basis van stongs dood liggen? de start/ stop knop van de strong werd enkel gebruikt om te patchen voor de rest bleef hij stand-bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het leven kan heel simpel zijn.

Zet de orginele firmware erop en je weet daarna

eigenlijk alles.

 

Maar een Strong krijg je niet zomaar écht dood.

Het zou me niets verbazen dat er verkeerde firmware

of een verkeerde kanalenlijst in is gezet. Er zijn er

inmiddels ook zó veel.

 

Dus mijn advies is; zet even de orginele firmware

erop om te testen of jouw Strong écht dood is.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Kreeg jij ook dit: µ¾2âëeÚ7¦È^îë3nÛöFþp#2Ì«TŒWYÔÕçG¾ÜªD¼êUˆÙ¶€V'̼ÎÌØo`FÈ‚7vÜ#gP3ÜØÌ;Æ_ÿ

Ik ook namelijk...

Stekker eruit gedaan en een uurtje later weer gekeken. Stong ging weer aan maar ik blijf die rare tekens houden, kan wel gewoon patchen maar geen normale tekst meer.

Alle fw geeft dezelfde rare tekens.

Weet je nog welke kanalelijst dat was? Misschien (lijkt me niet maar je weet het nooit...) ligt het daaraan.

 

Later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...