Ga naar inhoud


Gemini 2.40 (dm500), geen /var -> hdd?


IvoM

Aanbevolen berichten

Citaat:
Citaat:
probeer het met een init script.

Mount je HDD
Maak een dir /hdd/var aan
cp -R * /var /hdd/var
maak dan een file aan in /var/etc en noem hem init
daarin zet je de volgende regels


Ik heb dit gedaan tot m'n grote spijt, want nu heb ik een var dir op m'n hdd die ik niet meer weg krijg. door die cp -R * /var /hdd/var komt de kopie in een loop daar hij steeds binnen /hdd de var dir weer tegenkomt.

Ik heb met Gemini 2.2 de optie gedaan move /var to /mnt/hdd/var maar dan krijg ik bij het 'moven' van de bin dir een error. Ook het handmatig via de init file werkt op Gemini 2.2 niet. Toch allemaal maar vreemd dat dit soort opties niet goed werken, terwijl ik er toch vanuit mag gaan dat dit getest is bij het maken van het image.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Met Gemini 2.20, via het menu krijg ik een fout melding, en zelf commando intypen komt in een loop omdat /mnt een subfolder is van /var, weet iemand hier een oplossing voor

SMonte

-----------

Dreambox DM7025s

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens I.h.a.d. kun je geen move /var naar hdd doen op de dm 500

dit is enkel bij de dm 7000 en hoger mogelijk

 

dat wat jullie doen is dan enkel een kopie maken/

 

je schrijft dat je het op voorgaande versies wel aan de praat hebt gehad?

welke versie?

 

volgens andere draadjes betreffende mount, kun je enkel een NFS mount gebruiken voor systeembestanden

CIFS mount is enkel goed voor opnemen.

 

 

cheers

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een handmatige kopie maakt, ik dismount dan /mnt/hdd eerst om te voorkomen dat ik in de loopt terecht komt, daarna de cis regel handmatig run: mount -t cifs //192.168.0.100/var -o rw,user=guest,pass= /var dan werkt het uitstekend, totdat ik de dreambox herstart en ben ik weer terug bij de interne /var. Ik denk dus dat het wel degelijk kan, maar de init file werkt niet en dus wordt de /var mount niet omgezet naar de /var op de hdd, behalve als je er steeds om denkt dit handmatig te doen. Het enige wat ik dus nu mis is te zorgen dat de cifs mount bij het opstarten van de dreambox uitgevoerd wordt, dan zou alles goed werken.

 

Andre

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt dat niet omdat de init file, var/etc/init, op de /var staat ?

 

beetje kip & ei situatie volgens mij.... Ik plaats de hele image multiboot op een NFS server, heb in de /var/etc/init een sleep staan om daarna de cifs mount te doen. Werkt.

Het enige wat ik nog niet begrijp, maar dat staat een beetje los van dit onderwerp, is dat de DM500 bij opnemen over het netwerk ontzettend veel CRC's en framing errors produceert. (bij verzenden vanaf de DM500)

Iemand die ervaring ook ? Of oplossing ? Ik heb een Cisco Catalyst 2950 waar alles aanhang en heb dit probleem alleen met de DM500's (aan de kabel ligt het niet want die is al drie keer vervangen)

 

 

/Rexxx

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb moest je de init file in de /var/etc dir op de dm500 zelf zetten. Deze wordt dan gestart tijdens het booten en zorgt er dan voor dat de /var gemount wordt nara de harddisk. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik handmatig de mount doe via een telnet sessie.

 

Ik heb geen Cisco router (had ik wel), maar ik heb de netwerkproblemen met de DM500 niet. Het zou inderdaad de combi DM500 en Cisco Catalyst 2950 kunnen zijn. Hoe staan de poorten op de Cisco router ingesteld, 100mb Full Duplex, Auto/Auto? Vaak is de combinatie belangrijk.

 

Andre

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
100mb Full Duplex, Auto/Auto? Vaak is de combinatie belangrijk.

Ik heb ze allemaal al uitgeprobeerd,

speed 100

duplex full,

speed auto

duplex full,

speed 100

duplex auto,

speed auto

duplex auto,

 

het maakt allemaal niet uit :-(

 

ik draai IOS C2950 Software (C2950-I6Q4L2-M), Version 12.1(11)EA1, RELEASE SOFTWARE (fc1)

Wel een oudje zie ik, maarik heb geen nieuwere :-(

 

/Rexxx

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...