Ga naar inhoud


CA status 16


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<BR>ik ben sinds dit weekend begonnen met een poging om de Humax aan de praat te krijgen met pics. Ik had hier nog een kaartje met 16C84 en heb dan meteen ook nog een 24c16 opgezet. Als progr. had ik nog een oude DL-2 liggen waarmee ik deze kon branden. Na wat zoekwerk in dit forum heb ik een backup site gevonden met de files voor Humax. Er zijn daar drie files om te laden. De Bin file zette ik op de 24c16 en de hex op de 16C84 er rest mij één file " Loader.hex " waarmee ik niet weet wat te doen. Na het inbrengen van de kaart krijg ik de melding " IREDETO CA STATUS 16 " The card has no rights for this service! Als info van de kaart kreeg ik versie 1.2 - nationaliteit NLD - S/N OSETEC0000.<BR>Wat doe ik verkeerd of zijn de files niet meer uptodate?<BR>Ik heb de pic en Eeprom telkens apart op het board gebracht. De soft is DLL* en alles gaat via de lpt!<P>rgds<BR>satdigital<P>PS<BR>Is er iemand die mij de de uptodate files kan doormailen of aanwijzen voor de Humax?<BR>satdigital@techemail.com<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst gebruik je de loader om de 24c16 te kunnen programmeren door de 61f84 heen.<BR>Dus eerst de loader in de 16f84 , daarna met winphoenix de bin file in de 24c16 laden.<BR>Als dat gelukt is de loader weer uit de 16f84 wissen en voorzien van de andere hex file. Eén en ander staat duidelijk omschreven in de andere topics.<BR>Mijn advies: eerst goed lezen daarna pas vragen stellen als je er echt niet meer uit komt. Op die mannier heb je kans dat er sneller gereageerd word op je probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satdigital,<BR>had datzelfde probleem hier, en de files zijn op de juiste manier in de pic en eeprom geprogrammeerd. Weet echter ook niet waarom deze melding verschijnt, kan het iets te maken hebben met de datums in de pic soft die verlopen zijn misschien?<BR>Johnny.<P>------------------<BR>

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het zijn de datums die miet meer kloppen <BR>pas dezen even aan met een editer. eerst de loader er weer op zetten dan de datums vernieuwen.(deze staan vast wel ergens hier op het board) dan de pic weer schrijfen en het zou moeten werken.<P>gr djazzie <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks djazzie,<P>maar in feite had ik 24C16 en de 16C84 appart<BR>gebrand. Dus als ik het geod begrijp ben toch verplicht om het eerst met die loader te doen?<BR>Voor de datum, kijk ik welke rubriek?<P>Ben pas begonnen met branden dus moet nog wat leren.<P>We gaan hier nu wat verder experimenteren.<BR>rgds<BR>Satdigital<BR><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor als je in staat bent de eprom apart te branden. dan gewoon de datum aanpassen als de file nog op de hd staat en dan weer weg schrijfen. ;-_<P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>heb ik juist gelezen. Dus ik vlug naar de shop en heb er mij 2 gekocht plus nog 2 reserve Eeprom's.<BR>Nu heb ik gedaan wat nodig was maar alles blijft zoals het is. Status is er weer.<P>Heb dus vastgesteld dat de ID's niet zijn geopend en dit met Cardwizard.<P>Hoe krijg ik die ID's nu open?<P>rgds<P>Satdigital<BR><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...