Ga naar inhoud


Probleem met CAS3 interface


Aanbevolen berichten

Ik heb net een CAS3 interface van iemand overgenomen, maar loop tijdens het wissen van een Magic CI tegen het volgende probleem aan:

Kan blok 33 niet wissen.

 

Als ik hem wis met een CAS2 interface en vervolgens probeer te proggen met de CAS3, dan komt de melding:

USB Read Communication Problem C000000HC Status: Buffer overrun 40.

 

Wie weet wat ik moet doen om het probleem te verhelpen?

Is het een hardware of software probleem?

Ik gebruik CAS Studio 6.6b (of zitten daar teveel bugs in)?

 

Alvast dank voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de cas 3 ben je aangewezen op de 6.6b anders heb je alle functies van de cas 3 niet.Ik denk dat je niet moet wisselen van cas 3 naar 2 met proggen raakt de software zomaar in de war.Als ik een of meerdere blokken niet kan wissen druk ik halverwege op esc en wis overnieuw net zolang tot die wel alles wist.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het communicatieprobleem is opgelost, dat lag aan de PC zelf.

 

Maar het wisprobleem is nog niet opgelost. Blok 33 kan niet goed worden gewist, zodat er ook geen nieuwe software geprogd kan worden.

Hoeveel keer achtereen moet je wissen dan? Na 3x nog steeds hetzelfde probleem.

Met de CAS2 gaat het wel in één keer goed.

 

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken is een keer of 3 genoeg .T lijkt erop of de cas 3 niet goed is heb je zowieso al iets kunnen proggen met deze cas 3.Test m anders eens op een andere pc met casstudio6.6b.Overigens is het zo dat met wissen van de eerste 10 blokken er daarna geprogrameerd moet kunnen worden dus dit klopt ook niet.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gele led brandt niet bij het wissen of proggen van een Magic CI, een X-CAM gaat wel goed.

Bij CAS studio 6.0 krijg ik foutmelding: Run-time error '380', Invalid property value en het programma breekt af.

Ik krijg het gevoel dat de hardware niet goed is, omdat het met mijn CAS2 allemaal wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik niet, want met een CAS2 interface gaat het wissen en proggen wel goed. Ik heb hem nu op dit moment draaien met UCAS 3.0 erin en een org. CanalDigitaal smartcard.

Wel doet hij wat langer over het wissen van de laatste 2 blokken, maar geeft geen foutmelding.

 

Ik ga de fabrikant ook nog even mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...