Ga naar inhoud


Upload probleem blauwe knop


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb zins kort een probleem met het upload menu. Gebruik Pli image.

Krijg de melding kan hostname niet vinden. Kan dus niks via het internet downloaden dus ook niet een software update. Kan wel het programma FTP gebruiken. Zijn er meerdere die dit probleem hebben of zijn er problemen met de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als die link niet aanwezig is op internet / dan is dat evident (server down bijvoorbeeld)

 

soms kan de cache overvol zijn en daarom kan er geen contact gemaakt worden...

controleer de /var grootte

 

soms is de router even van slag

reset je router/adsl modem

 

controleer ook of de URL in de dreambox mappen niet corrupted is

(bij Pli weet ik niet waar die staat)

 

cheers

Cristal Ball

Carolin No

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie tonskidutch. Heb voor de zekerheid de image op nieuw geflasht en flase erase gedaan. Box ook voor de zekerheid rechtstreeks op het modem aangesloten loopt anders via de pc met 2 netwerkkaarten. Geeft constant kan hostname hutsefruts url niet vinden pli image. Moet als via ftp laden dit is vooral omslachtig. Image komt van de site dreamworld lijkt mij toch geen probleem. Had eerst weer amber geprobeerd via sat4all gedownload maar de box liep constant vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk schijnt een netwerk instellings probleem te zijn. Ben er nog niet achter waar het aan ligt. Koppel ik de box rechtstreeks aan de adsl box met de instelgegevens van netwerkkaart 1 gewoon verbinding. Via de pc via netwerkkaart 2 geen verbinding de pc heeft via netwerkkaart 1 gewoon internet.

Ftp of ping van de pc naar box geen probleem. Maar vanuit de box werkt emu download niet. Netwerkaart 2 is verbinding dreambox. Op pc ip nr: 192.168.0.1 subnetmask 255.255.255.0 gateway en dns niet ingevuld hoeft volgens mij ook niet. Netwerkkaart 1 wordt automatisch ingevuld via dhcp.

 

Gegevens dreambox

IP = 192.168.0.2

subnetmask = 255.255.255.0

name server = 213.204.195.5 provider dns scarlet

gateway = 192.168.0.1

 

firewall staat uit zie ik iets over het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gateway en dns niet ingevuld hoeft volgens mij ook niet.


Zou 't toch maar wel doen, je kent de gegevens, dus weglaten is onnodig, scheelt weer wat milliseconden.



Heb je op je PC Internet Sharing Connection (of hoe het ook heet) aan staan?
Ik zou trouwens DHCP uitzetten en alles handmatig instellen voor een vast LAN netwerkje van deze omvang.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu al 3 dagen bezig het wordt toch wel erg moederloos wat gaat hier toch verkeerd. Nog een overzicht van de instellingen. Lan1 staat gedeelt en firewall uit.

 

Lan1 ADSL staat automatisch

IP - 82.134.240.114

subnetmask - 255.255.240.0

gateway - 82.134.240.1

DNS server1 - 213.204.195.5

DNS server2 - 213.204.195.4

 

Lan2 Dreambox staat handmatig

IP - 192.168.0.1

subnetmask - 255.255.255.0

 

Dreambox IP - 192.168.0.2 dhcp staat uit

subnetmask - 255.255.255.0

nameserver - 213.204.195.5 gateway - 192.168.0.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer 'ns vanuit je dreambox dit:

ping 72.14.207.104 (dat is 't IP van google.nl). Als dat werkt moet de verbinding naar internet goed zijn. Werkt dat niet, dan is er toch iets fout tussen 't sharen van de internet.

 

De nameserver van de Dreambox staat ook okee. Je zou 'ns proberen als nameserver 192.168.0.1 in te vullen, maar dat lijkt me sterk.

 

Ik geef trouwens altijd de voorkeur aan een router achter je modem, dan hoeft je computer ook niet aan te staan. Of een switch als je je modem ook als router kan instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem gevonden gebruik kaspersky Anti-Virus en Kaspersky Anti-Hacker. Nieuwe versie pas geinstalleerd Anti-Virus 5.0.388 heeft nu een stelth-modus die zorgt dat alle externe verbindingen van buiten af worden geblokt dus ook de dreambox. Kwam er achter toen ik Limewire Pro gebruikte die ontdekte een firewall. Windows firewall gebruik ik niet. Bedankt dat je wilde mee werken aan een oplossing soms kum je uren lopen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...