Ga naar inhoud


modem slaat niet aan op centrale


drdish

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal

Ik ben in het bezit van een 56k modem als ik via de telefoon inbel via de centrale met een 0 ervoor hoor ik mijn provider maar sluit ik mijn modem aan en laat ik die inbellen dan is de lijn in een klap dood en de computer zegt geen kiestoon te vinden , wat is hier aan de hand? confused.gif

m.v.g.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

Ik was niet echt duidelijk met mijn vraag, begrijpelijk,de centrale waar ik over praat is van een groot bedrijf ik moet om een buiten lijn te kiezen altijd een 0 draaien dan mag je bepaalde distrikten bellen maar niet alles, dit moet je dan aanvraagen bij de centralist in nederland.Ik heb ook iemand horen vertellen, de telefoon lijn is 45 Volt of 90 Volt ???? modem geeft deze voltage af ik zelf heb er nog nooit van gehoord???

Dus kan iemand mij verder helpen ????

m.v.g.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de telefooncentrale wel geschikt voor analoge toestelen ?

Er zijn centrales die intern een eigen digitaal systeem hebben. Kun je met een gewoon analoog toestel wel goed naar buiten bellen ?

 

Meestal geeft de telefooncentrale een spanning af van rond de 45V gelijkstroom. De wekspanning om de bel in de toestellen te laten rinkelen kan 45 - 90 V wisselspanning zijn, vaak 25 Hz. Het modem geeft alleen wisslspanning signalen af, de kiestonen en het gemoduleerde signaal voor de data overdracht.

In dit geval geeft het modem aan dat hij geen kiestoon ziet. Nu hebben sommige telefooncentrale's ook afwijkende kiestonen, vooral interne kiestonen kunnen afwijken zeker bij oudere centrales.

 

De meeste modems checken alleen de kiestoon na het opschakelen van de lijn. Daarna begint het kiezen en dan wordt niet meer gekeken of, zoals in dit geval, de tweede kiestoon wel goed overkomt. Daarom is de pauze na de 0 nuttig omdat de telefooncentrale vaak wat tijd nodig heeft om de buitenlijn op te schakelen. Zonder pauze gaat het modem door met kiezen en kunnen er cijfers verloren gaan voor de telefooncentrale.

 

Omdat het modem bij jou "geen kiestoon "aangeeft denk ik dat hij of de frequentie niet herkent of dat het niveau te laag is. Ook kan het zijn dat de interne kiestoon intermeterend is en net niet lang genoeg duurt voor het modem om deze te herkennen. Kijk eens of je de kiestoonherkenning van het modem uit kunt schakelen. Ik meen dat daar een AT commando voor is.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

als je geen kiestoon hoort, dan wordt er geen nummer gevormd door windows.

 

je kan ergens instellen , ik dacht bij de eigenschappen van je inbel verbinding, dat windows niet moet wachten op een kiestoon.

 

het nummer wordt nu wel gevormd

 

succes

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k), een beetje genuanceerder zou beter passen. Dat " nooit gaan " is zeker niet op zijn plaats. Ik heb jaren prima over het systeem van het bedrijf waar ik werkte kunnen werken met een analoge modem, tot er een centrale met eigen digitale toestellen gebruikt ging worden. En van de systemen die ik ken is de lijnspanning bij digitale systemen zeker niet hoger dan bij analoge systemen.

Een normaal goedgekeurd modem is aan de lijnkant bestand tegen zeer hoge gelijk en wissel spanning, dus weinig kans op defect raken daardoor.

Het kan natuurlijk zijn dat je het systeem dat in het bedrijf van drdish gebruikt wordt ken, maar geef dat dan even aan in je reactie.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

ik maak uit dit hele verhaal wat hierboven staat nog steeds niet op wat voor merk centrale het is.

 

Maar het lijkt wel of de poort waarop dat modem is aangesloten niet analoog is. Tegenwoordig is het mogelijk om een poort van de centrale analoog te maken en dat ie via een ISDN lijn naar buiten gaat.

 

mvg

Olav

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...