Ga naar inhoud


blokkerig beeld timeshift en opname


henk71

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal op dit board.

Ik heb sinds kort een 400S aangeschaft maar heb problemen met het hdisk/opname gedeelte nl. waaneer ik timeshift of opneem dan blokt het beeld hinderlijk.

Ik heb er de image van ronalld untested gebruikt en werk met S2 kaart voor

de nederlandse kanalen.Wie kan mij hier mee helpen.

gr Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites


oei jullie zijn snel met antwoorden.

De harddisk wat ik gebruik op dit moment is een maxtor 80Gb met 2 mb cash

geheugen deze harddisk is wel eerder gebruikt in een pc maar heb hem wel geformateerd voordat ik hem er ingezet heb.Ik heb ook nog een oudere disk geprobeert maar gaf ook geen resultaat.

Het lijkt me sterk dat het dat aan de disk ligt want in de DM7000

die ik hiervoor had werkte hij wel goed.

Gr henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Henk hier post heb ik ook met de Relook die hier staat. Alles blokt bij opname of timeshifting.

 

Het leuke, maar ook rare, is dat ik hier verschillende schijven gebruikt heb ervoor. Hitachi 160 Gb, Seagate 120 Gb en nu, omdat DGStation zelf de Maxtor HDD aanbeveelt, dus ook die door Henk genoemde Maxtor 80 Gb 2 Mb cache. De eerste twee hadden al eens in andere ontvangers gezeten maar totaal helemaal geformateerd voor dat ze de Relook ingingen en de laatste is nieuw, rechtstreeks van de computerhandel, in de Relook gegaan.

 

Opvallende is dat, zo lijkt het tenminste, de blokken niet komen omdat het geblokt wordt opgenomen op de HDD of er met de opslag op de HHD maar gewoonweg omdat het net iets te snel wordt afgespeeld en dat je daardoor een vervormd beeld en geluid krijgt. Dat kan je goed horen als je een radiozender opneemt maar je kan daar beter achterkomen als je aan het timeshiften bent. Als je namelijk maar voor een seconde of 10 timeshift dan zul je zien dat na een minuut of 2 het beeld weer normaal is en dus eigenlijk de timeshifting weer op het punt van de live uitzending is gekomen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...