Ga naar inhoud


Andere antenne voor binnen


Gast Sioux

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zijn er voor KPN Digitale TV ook andere antennes beschikbaar voor gebruiken binnenhuis? Zo ja, hebben deze een betere ontvangst. Ik twijfel of de huidige antenne wel een goede antenne is.

 

Groeten van Sioux

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel een paar andere modellen gezien. Maar volgens mij zijn het dezelfde antennes maar in een ander jasje.

Hier staat de ontvanger op de begane grond en de meegeleverde antenne op zolder, 20 mtr kabel en een hirschmann versterker met spanningsdoorlus ertussen (die ik nog had liggen).Signaal 90% beeld 100 %.En een tweede ontvanger hangt via een splitter die spanning kan scheiden ook aan deze antenne. Dus twee ontvangers op 1 antenne.

Volgens KPN zit ik buiten het ontvangstgebied, Alles werkt hier prima, heel af en toe bevriest het beeld 1 seconde( 1 of 2 keer per avond.).

Goede plaatsing van de antenne is belangrijk, het is even zoeken maar dan heb je ook wat. met 10 meter goede afgeschermede coaxkabel tussen je antenne en ontvanger kan je zonder problemen experimenteren waar je de beste ontvangst kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pijltje bovenop de antenne naar buiten en richting zender laten wijzen,

KPN geeft in ontvangstgebied bij slechte ontvangst een voortreffelijke buitenantenne van Funcke kado!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op het uiterste randje van het ontvangstgebied. Na lang zoeken en technische specificatie´s vergelijken heb ik een KÖNIG DVB-T antenne gekocht, zo'n "design" kastje. Ziet er leuk uit, maar de ontvangsgevoeligheid is zelfs minder dan de bijgeleverde Funke DSC200 binnenantenne van KPN. En op kanaal 64 krijg ik helemaal niks. Ik heb een Topfield 3000 en een single KPN-Samsung ontvanger. Ook die buitenantenne (zo´n haaievinnetje) heb ik eens geprobeerd, maar die presteerde hetzelfde als de binnenantenne. Bovendien gebruik ik de Funke DSC200 ook als FM-antenne, gewoon op de doorlus/uitgang van mijn Topfield 3000, prima ontvangst op mijn home-cinema receiver. De Funke DSC300 buitenantenne ontvangt géén FM-frequentie´s. Ruilen?

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Niet moeilijk doen gewoon een ouderwetse uhf antenne verticaal opstellen en op de dichtsbijzijnde paal richten.

Tussen antenne en setopbox nog een doodnormale versterker plaatsen.

Zelf zit ik dik buiten het verzorgings gebied maar heb perfect beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Janm,

 

Als je je profiel helemaal had ingevuld, hadden wij in ieder geval een plaatsnaam gezien. Nu zeggen de woorden "dik buiten het verzorgingsgebied" natuurlijk niet zoveel.

 

Dus Janm en alle anderen die hun plaatsnaam niet ingevuld hebben of iets raars erachter hebben gezet... svp een plaatsnaam/regio invullen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...