Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring


Gast

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

  • Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben zelf nu ook in het bezit van een Multytenne, Ik krijg echter de Astra 2 en 3 niet uitgericht??? Ik heb de wok op de Astra 19.2 uitgericht en de rest in mijn Dreambox configuratie ingesteld zoals omschreven in de LNB instellingen van de Fabrikant.... echter mijn signaal op de Astra = 89 en geen BER.

Astra 19.2 en 13.0 geen probleem de resterende Astra's 23.5 en 28.2 geen lock, geen signaal 60 ????

 

wat doe ik verkeerd ? Mijn DB7000 draait met de laatste PLI image.

Heb ook een DB500 staan en hier precies hetzelfde probleem...

 

hebben jullie een idee ?

 

Groeten

Lawrence

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamboxer:

 

Zoals al vaker vermeld hier kloppen de LNB instellingen van de fabrikant niet voor een dreambox. Het moet zijn zoals hieronder.

 

LNB0: Astra19,2°O - A/A - 1.1 - UC1 - KT

LNB1: Hotbird13°O - A/B - 1.1 - UC1 - KT

LNB2: Astra23,5°O - B/A - 1.1 - UC1 - KT

LNB3: Astra28,5°O - B/B - 1.1 - UC1 - KT

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik heb een multytenne met een Dreambox 7000

ben er zeer teverden over.

Hier wat waardes

 

Hotbird 13

SF1 snr 76 agc 54

ARD 71 54

 

Astra 19 RTl4 76 54

TV Geld. 79 67

Belgie 1 82 68

 

Astra 23,5 TV Geld 72 56

Filmbox 67 55

 

Astra 28,2 Film 4 79 67

BBC 1 75 65

 

Zijn dit de optimale resultaten voor de multytenne icm dm 7000.

Want ik weet dat je met DM 7020 of 7025 je andere/hogere waardes hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sato

 

Deze waardes heb ik ook ongeveer. Hoger kan ik het niet krijgen. En ik heb inmiddels al 2 middagjes op de trap gestaan om hem perfect uit te richten. In principe heb ik toch altijd wel beeld. Echter met een flinke regenbui.... :-P

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo ben nieuw hier na jaren geen sat meer gehad te hebben ben ik sinds van de week weer overgegaan van digitenne naar sat !!

en ja ik heb nu ook een multitenne maar helaas ik krijg hem nog niet goed uitgericht!! is het echt van crusiaal belang dat de beugel waterpas aan de muur hangt? krijg op mijn humax hdci-2000 wel een ontvangst sterkte van 60 en kwalie van 86 maar bij het zoeken naar zenders kom ik de belanrijke ned. kanalen niet tegen en weer opnieuw laten zoeken maar helaas!!

iemand mischien een tip?

ik zal morgen of vanavond ook wel een bericht in het humax forum zetten opd deze site maar ja mischien iemand meer ervaring!

groeten en tot snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , ik heb sinds gisteren de Multytenne twin samen met de humax hd2000..

Heb hem door een instalateur laten instaleren , hij heeft zo een satfindertje gebruikt dat zo onozel zoemt...op astra 1 afgesteld en ik heb de andere 3 sats ook.Nu is ook mn eerste keer dat ik met sat te maken heb...ik zit met de volgende waardes:

Astra 1 sterkte 57% en kwaliteit ong.92%

Astra 2 sterkte 53 en kwaliteit ong.76%

Astra 3 sterkte 50% en kwaliteit ong.74%

Hotbird sterkte 44% en kwaliteit ong.57%

Nu zijn deze waarden goed of kan het beter?Zoja is er iemand met raad of is er iemand uit Belgisch Limburg die me zou kunnen helpen?

Alvast bedanktt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Argento jouw waarden zijn helemaal nog niet zo slecht. Hier in Zuid-Holland met een boom voor mijn Multytenne heb ik op mijn Humax hd2000 de volgende waarden:

 

Astra 1 sterkte 44% en kwaliteit ong.85%

Astra 2 sterkte 43% en kwaliteit ong.83%

Astra 3 sterkte 41% en kwaliteit ong.74%

Hotbird sterkte 41% en kwaliteit ong.74%

 

De zwakkere kanalen op de hotbird ontvang ik met veel ber en valt ook weg als er een behoorlijke bui valt, maar voor de rest ben ik erg blij met de Multytenne. De A1 en A2 doen het ook prima met regen en daar kijk ook het meeste naar.

Mijn Dreambox 500 geeft vele hogere waarden, dus ik denk dat je hier niet te veel aan moet trekken. Al moet ik zeggen dat de tuner van de Humax vele malen beter is als die van de Dreambox. Hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...