Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

waarvan foto, van mijn opstelling of van de paraplu.

deze is hetzelfde als die jij in de bijlage liet zien,

plexiglas 30 * 30 cm

of in de single water in de schroefgaatjes is gekomen weet ik niet

dit had geen gevolgen voor het signaal.

kunt de schroefgaatjes misschien beter afplakken als je geen paraplu hebt

gr fila996

 

 

technisat multytenne twin - dreambox 7025 - gemini 2.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haqllo Loosduinen, zover ik het zie geen bijlage of foto bijgevoegd.

 

Valt dus niets te zien.

 

Opnieuw foto?

Pietsky Satellietsky

[color:"bleu"]Humax 5400 2x,Echostar 3000ip, Triax 78, Fibo 90, philips lnb, Vbox 2, Edison 0,2 lnb, Moteck SG 2100A.

TV Philips 42PF 9631-10,Philips HTS 9800W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een poging.

Het viel mij in eerste instantie niet op omdat de afwijking symmetrisch is, pas toen ik bovenop de schotel keek zag ik een plasje water liggen. Ik heb de leverancier op de hoogte gesteld en hen de foto gemaild.

Ik hoop op hun coulance en anders koop ik een nieuwe schotel, als die tenminste los leverbaar is.

 

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat proefjes gedaan met de paraplu van pendragon 1.

Ik heb het plexiglas, de dunste dikte, op de kop gemonteerd en dat scheelde in kwaliteit -5 % ook toen ik die, op de kop, wat naar voren of naar achteren verschoof gaf dit verlies. Nu realiseer ik mij dat het rendement met een paraplu en regen, uiteidelijk hoger uitvalt en dat iedere situatie/plek anders is. Op het moment is het weer bar slecht in loosduinen, veel regen en wind.

Ik heb de voorkant van de kop met siliconespray ingespoten en er hebben zich mini druppeltjes water op afgezet. De kwaliteit is op het moment 71% op RTL4 met een misvormde schotel, die ik eerder beschreef, echter geen uitval of BERs.

Graag commentaar.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verlies er geen kwaliteit mee. Als ik druppels op de kop (voorkant) krijg verlies ik wel een aantal procenten. Vergelijkend:

NL1 normaal met paraplu: 86% snr, 97% agc, geen BERs

NL1 met regen en paraplu: 85% snr, 96%, soms een paar BERs

NL1 met regen en geen paraplu: 80% snr of minder, agc 85% en heel veel BERs. Als de regen afgelopen is hou ik BERs omdat er dan veel druppels water op de kop staan.

 

Andere zenders, bijvoorbeeld de BBC etc. hebben totaal geen verval bij regen: 88% snr, 90% snr, geen BERs.

 

Zoals je al zegt: elke situatie is anders. Wat bij de ene helpt, zal bij de andere niet helpen. Het kan goed zijn dat wanneer je de paraplu bij jou over de kop laat steken je de satelliet in de weg zit, al hoewel dat niet heel erg aannemelijk is, maar goed, het zou kunnen. Hoe hoog hangt bij jou de schotel? Bij mij op ongeveer 2,5 meter.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de schotel, nu zonder "bult", gemonteerd. Het verschil met de oude en de nieuwe is echter niet schokkend. Ik heb de schotel opnieuw uitgericht.

Kwaliteit Ned.1 78% tv Gelderland 82% en een zender op Hotbird 48% met een prima beeld.(bewolkt weer) In hoeverre "liegen" de ontvangers met hun waardes? Ik heb zelf een Topfield HDTV 7700HSCI.

Sharp LC-37XD1E Full HD, Humax Duovisio iPVR-9200C decoder, Topfield 7700HCSI, Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Elke ontvanger en merk geeft verschillende waardes,

ik kijk liever naar de kwaliteit van het beeld.

 

Als je met een flinke regenbui nog goed beeld hebt, dan niets veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pendragon1,

ik heb ook een voorlopig "regenscherm" gemaakt met een dunne folie en de resultaten zijn schitterend. Mijn multytenne twin is nog niet 100% opgesteld en uitgericht en voor het regenscherm viel bij regen Hotbird weg en nu heb ik bij vrij zware regenval slechts nu en dan BER's. Het signaal zakt nu max. 2 % bij regen.

 

mvg

Rudy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...