Ga naar inhoud

hoe de Mediamaster 9500 opwaarderen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb van iemand een originele Nokia Mediamaster 9500 gekregen. Valt hier iets mee te doen? Kan de codering worden aangepast naar bv Vi*ccess? Of zelfs all-cam? Of hangt dit er van af welke CA-module er in zit, nu zit er een Irdet* module in.

Moet je speciale apparatuur hebben (las ergens iets van DBM of Season Interface), of kan je die gewoon flashen via een 0-modem kabel?

En last, waar vind je hiervoor software?

Alvast bedankt voor ieder die mij wat meer info i.v.m. deze ontvanger kan verstrekken.

Geplaatst:

Er valt best nog wel een hoop mee te doen.

Als je de juiste bootloader erin hebt kun je met een andere chip in je cam wel het 1 en ander zien.

Zoek maar eens op bootloader en 27sf512 op het board.

Software is ook niet zo moeilijk te vinden.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

inderdaad hangt e.e.a van je bootloader af. als dit b200.uns of b210.uns is (dit kan je checken door de mediamaster van de spanning te halen en er weer op te zetten. heel even komt je versie bootloader in het display) kan je met een seriële nulmodemkabel met bijv. dvbedit een andere firmware installeren (dvb2000). hoe dit ongeveer werkt staat in onze database.

is de mediamaster nog maagd, dan zal je met een BDM-interface je bootloader moeten vervangen alvorens je een dvb2000 versie kan installeren.

Met dvb2000 als firmware is je ontvanger geschikt voor Irdeto en Betacrypt. Laat je nu de cam ook nog ombouwen naar een versie amon of allsas naar keuze, dan kan je de volgende coderingen aan : irdeto, betacrypt, seca1, viaccess 1, tps-crypt en volgens mij ook nagravision (o.v.B). Tevens slikt je Nokia nu funcards (fun6in1 voor zover ik me nog kan herrineren).

voor wat betreft je "sterretjes", klik aub ook hier even.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Citaat:
Met dvb2000 als firmware is je ontvanger geschikt voor Irdeto en Betacrypt. Laat je nu de cam ook nog ombouwen naar een versie amon of allsas naar keuze, dan kan je de volgende coderingen aan : irdeto, betacrypt, seca1, viaccess 1, tps-crypt en volgens mij ook nagravision (o.v.B). Tevens slikt je Nokia nu funcards (fun6in1 voor zover ik me nog kan herrineren).

Ook seca2, viaccess2 en conax.

Met name de combinatie Season en WCE werkt perfect.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen