BarnOwl Geplaatst: 3 februari 2006 Geplaatst: 3 februari 2006 Ik den dat de makers van de inverto het PVR gedeelte prominent ontwikkelen. Het hele idee achter een harddiskrecorder/decoder is toch dat je wilt kijken wanneer je dat wilt naar hetgeen jij bepaald op welk tijdstip dan ook. Onafhankelijk van wat de kanalen je aanbieden. Opnemen-meuk eruit filteren en kijken wanneer je wilt. Dit hele concept maakt het conventionele "stand by" principe achterhaald. De harde schijf staat immers voor iedereen op alle beschikbare tijdstippen klaar. Als je langere tijd je ontvanger niet gebruikt zet je hem gewoon uit met de knop aan de achterkant.
satmarc Geplaatst: 9 februari 2006 Geplaatst: 9 februari 2006 Citaat: Hij lijkt technisch wel knap in elkaar gezet,maar vraag me af of het apparaat niet onnodig slijt doordat hij eigenlijk geen standby heeft ook al lijkt het wel zo. De beide tuners houden in standby gewoon spanning, je kan hem dan ook niet gebruiken in een doorlusconfiguratie. En in de folder word niet eens standby verbruik genoemd,deze is bijna ne zo hoog als aan. Heb je gemeten wat het verbruik in standby is ?? Als ik mijn ontvanger op standby zet "lijkt" hij wel degelijk uit te staan, de harddisk stopt er in ieder geval mee, en ook de ventilator aan de achterzijde. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
Moderator wiz Geplaatst: 9 februari 2006 Moderator Geplaatst: 9 februari 2006 dat is zo'n beetje het enige wat uitgeschakeld wordt. Je tuners blijven voorzien van spanning, je cam module blijft aan staan (check het ledje op je kaart maar), en zo zijn er vast nog een aantal andere zaken die ook doordraaien. Nog lang niet alles wordt ook echt uitgeschakeld in standby wat logischerwijs zou kunnen, en dus heeft de TS hier wel degelijk een goed punt. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
jepe Geplaatst: 10 februari 2006 Geplaatst: 10 februari 2006 Mooie ontvanger. Zapt lekker en neemt goed op. Maar recenlijk verdwenen zo maar opnamen van mijn hd. Ook crash de ontvanger herhaaldelijk bij oproepen lijst opgenomen programma's. Pluspunten: beeld geluid bedieningsgemak minpunten -software moet nog verder ontwikkeld -crashen - programmas verdwijnen. - epg langzam en mist stukken Tja, hoe moet je dat tegen elkaar opwegen? Als ze doen wat beloofd en de problemen oplossen, dan wordt het een topper. Als het zo blijft een redelijke middenmoter.
Gast Geplaatst: 13 februari 2006 Geplaatst: 13 februari 2006 Citaat: Voor hardware is het over het algemeen qua levensduur beter om 24x7 te draaien dan door telkens aan en uit gezet te worden. Voor zover ik weet klopt dit, net als met korte ritjes met een auto. Condensatoren enzo zouden het meest slijten door steeds warm/ koud te worden. Mijn decoder staat altijd gewoon aan, niet eens op stand bij of uit. Al 9 jaar. Nokia 9500s.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen