Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Op m,n nieuwe 7020 wil ik de Gemini soft zetten.

Of zegt iemand van nee je moet die soft er op zetten.

Heeft iemand een tip voor mij, en misschien info via pm hoe ik de software er op

moet zetten?

De netwerk kabel wordt morgen/Zaterdag gelegd.

Heb nu wel een seriele kabel met een nullmodem tot m,n beschikking.

Wie kan me een beetje op weg helpen.

mvg AO

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

als je op het netwerk zit is het heel makkelijk:

de pijl beneden ingedrukt houden en dan de box aanzetten.

via je dhcp krijgt hij een ip toegewezen wat je in het lcd scherm kan lezen.

Dit ip typ je in je webbrouwser. met de flash functie kan je je img dan uploaden.

Aangezien je nu nog geen netwerk verbinding hebt moet je het het met dreamup doen.

beide procedures kan je hier vinden: dm7020

Ik zou voor de gemini img gaan. een vriend heeft de pli op zijn 7020 en die hangt zich regelmatig op!

Vu duo2 met pli

Geplaatst:

Hoi,

Dan wacht ik toch maar even totdat ik de netwerkkabel heb getrokken.

Maar als ik dan in het netwerk zit, hoe kom ik dan bij die gemini terecht.

Of is het dan misschien makelijker als ik het dan toch met de dreamupload doe.

De gemini file heb ik nl wel op m,n hd hierzo.

Maar alvast bedankt voor de info.

AO

DM 7020-80gb - Div. Images - Lexar 512mb cf - DM 500+ - DM 800 - triax 78cm Astra 1,2,3,Hotbird - LG 42" PLASMA (1080)

Geplaatst:

ja leuk, als prietpraat maar als je een avondje leest.. op dit forum dan hoef je niet dergelijke vragen te stellen.

die vragen stel je enkel als je der niet uit komt en dan zijn er legio die jou willen helpen

begin met zoeken op:

dreambox flashen / images installeren ( www.dm7020.de )

ip-instellingen of internet verbinding

cam installeren / emu installeren (is het zelfde)

welke cam / welke emu (is het zelfde)

zenderlijst uploaden / dreamedit.exe

tools voor je dreambox / Dreambox Control Center (dcc)

en ga maar door

cheers

Nescio

Nits

Geplaatst:

Toch wel leuk zo,n forum.

Ik heb al uren zitten zoeken, en heb inderdaad al wel het 1 en het ander aan handleidingen gedownload, maar allemaal in het Duits.

Wat is het nu voor moeite om in een paar regeltjes iemand het in het nederlands uit te leggen, heb in het verleden een hoop mensen geholpen die vragen hadden, nooit een probleem gevonden.

Maar we praten wel over ongeveer 450€ dus moet je wel weten of je het goed doet.

Maar zal er verder geen woorden aan vuil maken en zal in het vervolg m,n eventuele vragen ergens anders doen.

Grtn AO

Geplaatst:

als je geen specifieke vragen stelt zal je ook geen specifieke antwoorden krijgen.

een dreambox is een hobby-box en geen kijk-box, zo simpel is het (een enkeling daargelaten). je zal je dus in de materie moeten verdiepen om het e.e.a te begrijpen.

Gemini 2.60 voor 7020 is een prima keuze, flashen volgens de site van DMM en het language pack downloaden via het bluepanel, voila alles in het Nederlands.

emu-installaties is universeel en te vaak behandelt om dat nog eens op te boeren.

succes,

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ik snap niet, dat een tijdje terug Duke2 (bij wie kan ik in de leer komen) geholpen werdt tot en met.

En deze man wordt weer terecht gewezen, ik vindt dat als je de berichten leest bij Duke2 dan mag deze man ook geholpen worden

Geplaatst:

@ extreempje, een image via het netwerk in de flash plaatsen, heeft mijn voorkeur. Is nog nooit bij mijn DM7020 mislukt.

Vragen welke image goed is, is een ander paar mouwen. Bij http://www.dreamboxworld.com/dbw/main.htm

kan je al 11 images kiezen. Er zitten daar al een paar oudere bij, dus een logische keus zou een recentere mogen zijn. Als jij een Usb-stick hebt, zou ik de Pli-Diamond voor de flash kiezen, Flash-Wizzard op je pc installeren, en andere images uitproberen, waaronder Gemini 2.60 op je Usb-stick.

De keuze voor Pli-Diamond in de flash is, omdat dit een LZMA heeft. Ik meen ergens gelezen te hebben, dat men geen images met LZMA op je Usb of HD kan installeren, als de flash-image geen LZMA heeft. Men mag mij hier corrigeren als ik het mis heb.

Groetjes

Geplaatst:

Mensen bedankt voor de info.

Ik ben weer wat wijzer geworden.

We gaan morgen aan de slag en zullen zien hoe het gaat.

Grtn AO

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen