Ga naar inhoud


TF 5000, 5010, 5500 & 5510 PVR: 7 dagen zeer uitgebreide EPG via tvgids.nl


Rayman

Aanbevolen berichten


  • Reacties 542
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

er is een nieuwe EPG_upload3.18 uit kijk maar eens in de bijlage. dit is er allemaal verandert in het eng

 

6. Release Information

Version 3.18 04/04/07

This version contains manual time setting fixes. I noticed an interesting quirk with manual time and newer firmwares on power fail. If you have the Topfield time settings menu option "Daylight Saving Time" set to ON, the Toppy automatically adjusts the time even in manual time for DST. The quirk is that if you have a power fail, the date/time that the "default" is when power cycled is something like 1/1/2004, i.e. January (i.e. a DST date), and when you set the time to the correct time at this point, within a few seconds the Toppy goes "ahh, I see it isn't DST anymore, so I will subtract an hour from your time".

So for EPG_uploader3.18, if you have that DST option turned on in the Topfield menu, and if the TAP detects a power fail, the tap will set the time (the toppy will then subtract an hour grr), and within 30secs, the tap sets it again, and then all is good in the world again.

3.18 also fixes the "something is wrong with exTAP" issue where exTAP (that returns the broadcaster GMT reference, even in manual time mode) sometimes returns a 0 after power up, this is because the broadcaster hasn't sent a regular timestamp at that point (I don't know what the standards are, but I am guessing the timestamp should be sent reasonably regularly. I notice occassionally on Seven here in Sydney that by the time the EPG_uploader tap has begun to load, the timestamp still hasn't been updated yet from the broadcaster, and this used to just cause a "bail out" condition with EPG_uploader, but now if it hasn't obained the GMT time reference because of this issue, it will keep trying every 30secs to a minute get this reference and then set the time correctly.

Also updated is the logged timestamp bits & pieces are now not in hex to make things a bit simpler for those trying to understand what the TAP is doing in the time setting department.

EPG load times are sped up too (was a 5sec gap between each TGD loading as a silly consequence of my load reduce code that crept into the last few versions!)

Logging is added for when timers or playback starts (log level 3).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi teo 1966

Volgens mij doet de downloadbijlage het niet. Bij mij staat er niets in wat uitgepakt kan worden.

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij werkt het wel heb het net nog uitgeprobeerd of heeft er iemand anders ook problemen.

maar heeft iemand al deze versie al uitgeprobeerd

ik heb nog een probleem op een - ngc - halmark - actionnow - tele2 - nasn heb ik geen epg op de resr van de 24 kanalen wel (werkt best wel mooi )iemand een idee zal mij ini als bijlage posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem er ook opgezet. Ik heb in TEDS en op de Topfield de tap vervangen door de nieuwe. De data worden gegenereerd , en vervolgens worden ze ingelezen op de Topfield. Toch krijg ik de melding dat this version isn't supported bij this environ.

Je ziet in Jag wel wat verschijnen, maar dat is de gewone epg die maar 2 regels bevat.

Wat moet ik nog meer vervangen om de 3.18 werkend te krijgen. De oude tap deed het prima.Moet ik de ini's weer aanpassen?

reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de melding hoef je je niet veel aan te trekken, het werkt wel. Je moet JAG wel de EPG in laten lezen, ga op zender 1 staan, roep Jag op en druk op play (2x, zie optie 8). Alle zenders (optie 7) worden dan doorgelopen en de buffer van Jag gevuld.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henk

Dat heb ik wel gedaan. Ik heb V3.18 in de map auto start van de Topfield gezet en voor de zekerheid ook in Program Files. De data worden keurig aangemaakt. Toch die rare melding en alles wordt ingelezen maar in Jag worden toch maar 2 programma's per zender weergegeven en dat is niet de TED-data. Ook 2 x drukken op de play-toets haalt niets uit, deleten van Eit-data ook niet. Bij het terugzetten van de oude Tap (er staat 3.9 bij,) werkt alles weer als vanouds.

 

Moeten de ini files in op de Topfield en in TED soms opnieuw aangepast worden met die nieuwe versie of is alleen het vervangen van de Tap 3.18 alleen voldoende?

 

Wat het probleem is weet ik niet. Werkt hij bij jou wel, en dan ook met die rare meldingen?

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding zit er sinds 3.17 in. Om de melding weg te krijgen moet de tap gecompileerd worden met de fw, maar daar hebben we verder geen invloed op.

 

Maar van 3.9 naar 3.18 is wel een grote stap. Probeer eens de bijgesloten (mijn) epg_upload.ini. Zet er wel je eigen zenders in en pas optie 'Number of Services' aan.

1345558-epg_upload.ini.zip

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb de volgende problemen opgemerkt bij de 7 dagen epg die altijd goed werkte met eerst de oude versie. zie onder

Ik gebruik deze in combinatie met 3PG (V1.12) maar ook wel met de laatste Jag

Nadat ik de nieuwste 3.19 erop zette merkte ik dat de tgd files gewoon met alle zenders werden aangemaakt, maar de zender Tien was opeens leeg of bevatte nog oude data.

Nadat ik alleen de 3.9 tap weer terugplaatste met de oude epgupload.ini in autostart en ProgramFiles, werkte alles weer als vanouds. Tien gaf weer alle data.

 

Wat mij ook opviel was dat de oude data van een paar dagen terug niet verwijderd werd bij de nieuwste versie. Echter ook bij 3.18. Detgd data is dus wel goed maar waar ligt het nu aan?

 

 

Ik heb nu de nieuwste versie van de tap erop gezet (5500) versie 3.19 in combinatie met TED V6.9.8. Hiervoor had ik versie 3.9 in combinatie met 6.7.1

 

De epg.upload.ini had ik eerst in de oude versie als volgt:

 

[Channel 1] Voor Ned 1

 

service_name=1

service_id=4011

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

 

[Channel 2] Voor Ned 2

 

service_name=2

service_id=4012

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

[Channel 10] Voor Tien

 

service_name=92

service_id=5010

transport_stream_id=1109

original_network_id=53

 

In 3.19 heb ik het zo aangepast

 

[Channel 1] Voor Ned 1

 

service_name=Ned1

satellite_name=Astra

service_id=4011

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

 

[Channel 2] Voor Ned 2

 

service_name=Ned2

satellite_name=Astra

service_id=4012

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

[Channel 10] Voor Tien

 

service_name=Tien

satellite_name=Astra

service_id=5010

transport_stream_id=1109

original_network_id=53

 

De Channel info is toch goed? Hoe kan het dat er dan verschil zit met de 2 versies. Bij de nieuwste worden dus de oude gegevens niet opgeruimd en blijft de zender Tien leeg?

 

Wie weet raad? Overigens ligt het niet aan 3PG (in Jag net zo) Ik ben overigens bijzonder tevreden over 3PG versie 1.12!!!

 

ps. Ik heb alle ini.files leeggehaald, delete Eit-data reset, etc maakt allemaal niets uit.

 

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned1 en 2 zien er bij mij zo uit

 

[Channel 1]

 

service_name=ned1

satellite_name=Astra

service_id=4011

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

 

[Channel 2]

 

service_name=ned2

satellite_name=Astra

service_id=4012

transport_stream_id=1105

original_network_id=53

 

Tien laad ik niet dus geen idee,

Dit werk prima met zowel EPG_upload 3.19 als het direct inlezen van de tgd files in 3PG 1.12

Topfield TP5000PVR

Visiosat Bisatellite G3

Aston 1.07 (CD smartcard)

Dragon 4.1

Astra 1,2 en Hotbird

Firmware 5.13.62 aXeL - PɆSTU (Aug 8 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...