Ga naar inhoud


Microsoft InfoPath-virus citeert Einstein en Joplin


JAL

Aanbevolen berichten

Microsoft InfoPath-virus citeert Einstein en Joplin

 

Donderdag 9 maart 2006, 07:00 - Beveiligingsexperts waarschuwen voor een proof-of-concept virus dat misbruik maakt van InfoPath, Microsofts softwarepakket voor het delen en hergebruiken van informatie.

 

Het proof-of-concept virus is in zijn huidige vorm onschuldig, maar kan een inspiratiebron zijn voor minder vriendelijke hackers, aldus F-Secure.

 

Het virus, W32.Icabdi.A, injecteert een eigen code in de (xns-)bestanden die door InfoPath worden gebruikt. Gebruikers die de geïnfecteerde bestanden openen, krijgen pop-ups te zien met bekende en minder bekende uitspraken, voornamelijk over oorlog en vrijheid. Zo wordt onder meer Albert Einstein geciteerd ('Ik weet niet met welke wapens de Derde Wereldoorlog zal worden uitgevochten, maar bij de vierde zal het met stokken en stenen zijn'). Ook Iron Maiden ('Ik ben geen gevangene, ik ben een vrij man!') en Janis Joplin ('Vrijheid is gewoon een ander woord voor niets te verliezen hebben') zijn van de partij. De virusmaker laat eveneens een link naar zijn website achter.

 

Het is de eerste keer dat Microsoft InfoPath door een virus wordt getroffen. Zowel Windows XP, 2000, NT, Me, 98, 95 als Windows Server 2003 zijn vatbaar. Symantec raadt InfoPath-gebruikers aan om hun antivirussoftware van de nieuwste updates te voorzien en een volledige systeemscan uit te voeren

 

Bron Webwereld




 

Link naar reactie
Delen op andere sites


nummer 6, moet dat niet zijn : "ik ben geen nummer, ik ben een vrije mens".

voor wie zijn klassiekers niet kent --> the Prisonner

een Britse reeks uit de jaren 60.

 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...