Ga naar inhoud


CRT-TV die officieel HD-ready is.


Gast Desmoerick

Aanbevolen berichten

Poeh hey dat verbruik van die samsung had ik nog helemaal niet gezien, dat is wel verdomde veel voor een CRT.

Dat vind ik toch wel een groot nadeel dan. Zal ook wel lekker veel warmte genereren.

 

@grunnsat

Wat je zegt over "dan mag je er vanuit gaan" & "Samsung zou zich toch onsterfelijk belachelijk maken"

Het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf van "wereld formaat" zich belachelijk maakt en de consument voorliegt over bepaalde opties/features, dit gebeurd meer dan je denkt!

Kijk maar eens naar de MediaM met hun "HDready" verhaal of sony met hun hele DRM gebeuren.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nog eens een zoeksessie gedaan naar de nieuwe samsung WS-32Z409 en ik kom tot de conclusie naar diverse sites van Samsung en diverse fora in duitsland en GB te hebben bekeken dat Samsung nog nooit duidelijk ondubbelzinnig heeft aangegeven wat de beeldbuis en het videocircuit nou daadwerkelijk presteert.

Bij een forum in GB zetten ze grote vraagtekens bij 720p.

Op een ander forum trekken ze 1080i in twijfel.

Het lijkt er een beetje op dat Samsung misschien een compromis heeft moeten sluiten en dat ze dat nog liever niet kenbaar maken.

Feit is dat dit apparaaat op de grens balanceert van het technisch haalbare op het gebied van crt's vooral ook vanwege de korte beeldbuis.

 

Over het stroomverbruik kan ik kort zijn:mijn Sony HD vebruikt ongeveer hetzelfde en dit zou dan weer wel op 1080 lijnen kunnen wijzen. top.gif

 

Over het merk Samsung ben ik van mening dat zij het nieuwe Sony zijn.

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het lijkt er een beetje op dat Samsung misschien een compromis heeft moeten sluiten en dat ze dat nog liever niet kenbaar maken.

 

Toch niet! Ik heb net met Samsung Duitsland gebeld, en mij werd verzekerd dat er geen enkele vorm van scaling, deïnterlacing o.i.d. gebruikt wordt. Het signaal gaat zonder enige bewerking direct naar de beeldbuis om het heel simplistisch uit te drukken. Dat verklaart ook de vrij lage prijs, want die scaling electronica is bepaald niet goedkoop. Het kunnen aansturen van een beeldbuis met meerdere resoluties is een grapje wat we al jaren kennen van de computer monitors, dus die techniek kost niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jouw antwoord goed begrijp dan geeft het toestel(op het scherm dus) 1080i natief weer als je er 1080i instopt en geeft ie 720p als je er 720p instopt.

Dat betekent dat ie niks omrekend(fantastisch)en daar ligt dus ook het compromis maar ook zijn sterkte.

Hij geeft bijv 576 dus ook als 576 weer en rekent dat niet naar 1080 of 720 op zoals een lcd.

Maar dat is ook niet nodig.

Wel vreemd dat dit nergens duidelijk door Samsung kenbaar wordt gemaakt.

OK, het lijkt er dus op dat dit een echte 1080i is.

Als dat zo is ga ik langzaam hopen dat mijn oude HD-Sony het begeeft want hij kan niet overweg met mijn nieuwe humax HD-1000 receiver(HDsync doet ut niet).

snoopy.gif

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik jouw antwoord goed begrijp dan geeft het toestel(op het scherm dus) 1080i natief weer als je er 1080i instopt en geeft ie 720p als je er 720p instopt.

 

Yep

 

 

Citaat:
en daar ligt dus ook het compromis maar ook zijn sterkte.

 

Geen compromis, alleen maar sterkte. Real time scaling is een noodzakelijk kwaad bij LCD en plasma schermen. Nero bijvoorbeeld kan prachtig scalen, maar dat kost veel tijd en rekenkracht. Real time is zoiets met redelijke kosten nog niet te verwezenlijken.

 

Ik kan me voorstellen dat je gehecht bent aan je oude Sony. Ook al is apparatuur oud, als het ooit eens tot de top behoorde, dan blijf je er toch aan gehecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb toch ergens gelezen dat 1080 wel degelijk teruggescaled word naar 720.

Dat heb ik ook gelezen en ik heb ook gelezen dat hij 720p niet kan weergeven en dat ie dat downscaled naar 480p en ik heb nog meer gelezen op diverse fora.

Maar ik denk toch dat grunnsat gelijk heeft. 18.gif

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je het goed bekijkt is in dit opzicht een lsd of plasma een compromis.


Inderdaad, het grote voordeel van CRT t.o.v. een fixed resolution panel (LCD en plasma) is dat hij meerdere resoluties perfect weer kan geven.
Je kunt dit eenvoudig zelf bekijken door een TFT computermonitor op een andere resolutie aan te sturen met je PC, ziet er gewoon niet uit.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een andere web site (die ik hier waarschijnlijk niet mag noemen) wordt gemeld dat de redactie contact heeft gehad met Samsung. Daaruit kwam naar voren dat de 409 na het Grote Voetbal Festijn in Nederland verkocht zal gaan worden, en dat de adviesprijs dan waarchijnlijk slechts ca. €700 zal zijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe WS-32Z409T van Samsung staat(voor zover dat nog niet bekend was)nu ook op de duitse site:

 

http://av.samsung.de/article.asp?artid=124CFDA0-AF02-4856-80A9-96D04FFFA4C8&show=specs

 

Duits leest(althans dat geld voor mij,ondanks 4 jaar frans)toch wat makkelijker. 26.gif26.gif26.gif

 

Mvrgr

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de aangekondigde SED-techniek van Canon/Toshiba nog een dik jaar op zich laat wachten.

Is eigenlijk een superieure techniek op vrijwel alle punten.

 

Likus

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jammer dat de aangekondigde SED-techniek van Canon/Toshiba nog een dik jaar op zich laat wachten.

Is eigenlijk een superieure techniek op vrijwel alle punten.

 

Klopt, maar wel met een paar aantekeningen:

  • SED schermen worden aanzienlijk groter dan 32 inch.
  • In het begin zullen SED schermen heel duur zijn.
  • Je moet nog steeds scalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze schermen zullen inderdaad voornamelijk in de grote maten gefabriceerd worden, aangezien daarbij de voordelen pas goed zichtbaar worden.

En, in het begin zullen ze duur zijn, klopt ook...

Maar na de eerste productieronde van zeg een maand of 9, zijn de kinderziekten eruit en zit de efficientie erin.

 

Ik heb dit eigenlijk gepost, omdat er nergens veel aandacht aan besteed wordt, terwijl eigenlijk veel kritische kijkers niet helemaal tevreden zijn met het huidige aanbod van plasma en LCD (vegen en artefacten etc.) terwijl deze nieuwe techniek ECHT goed is (sorry, blijkt te zijn - mocht 'm nog niet in het echt aanschouwen maar ik hoor eigenlijk geen kritische noten alleen commentaar op de levertijd en mogelijke prijs) en dus bij massaproductie in 2007 een directe opvolger is voor deze 2 technieken.

 

Likus

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb dit eigenlijk gepost, omdat er nergens veel aandacht aan besteed wordt, terwijl eigenlijk veel kritische kijkers niet helemaal tevreden zijn met het huidige aanbod van plasma en LCD (vegen en artefacten etc.)

 

Er is wel een topic over SED in dit forum geweest, echter er is de laatste tijd niets nieuws te berichten. Artefacten zullen bij SED ook voorkomen, want dat heeft niets te maken met de techniek die gebruikt wordt om het beeld op het scherm te krijgen. Overigens heeft Sony blijkbaar een enigszins vergelijkbare techniek die FED heet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...