Ga naar inhoud


adviezen over het kopen van een 2de dreambox


lars2611

Aanbevolen berichten

goedemiddag,

ik overweeg heel erg om een 2de dreambox te kopen voor op de slaapkamer, nu heb ik een dm7000s en heb er een canal digitaal kaart bij met het complete pakket inclusief tele2 enzo, nu zou ik graag een 2de ontvanger willen voor in de slaapkamer, ik hoop eigenlijk dat als ik een dm500s koop(want deze is volgens mij qua prijs het voordeligst) ik via mijn kaart in mijn dm7000s kan kijken. (is toch geen verboden onderwerp hier hoop ik anders mijn excuses!!!) cardsharen heet dat geloof ik. klopt dit wat ik denk en is het in de praktijk voor iemand die net het beginstadium van de dreambox voorbij is een beetje redelijk eenvoudig aan te leggen?

ik wacht vol spanning op jullie mening

 

groetjes lars

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Lars,

 

Fijn een tweede DM kopen en wel een DM 500. Beiden aansluiten op je router en eventueel op beiden de PLI installeren. Nog wel even een dubbele LNB aanschaffen dan. (twee uitgangen en géén monoblock)

Met enig knutselwerk kan je dan de 7000 als server gebruiken voor je 500. Loopt prima.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey bedankt voor je snelle reactie,

 

ik draai nu met gemini 2.70, graag zou ik de gemini image blijven gebruiken kan dit? oh ja mijn dm7000s hangt al fijn aan mijn router te draaien! en kan ik eventueel ook mp3 en films van mijn dm7000 harddisk bekijken op het kleinere broertje dan?

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ook een dubbele lnb heb ik al hoor, kijk nu in mijn afwerkkamertje met een oude vervelende philips, dus signaal is geen punt. als ik straks dan zover ben dat ik er 1 heb en aangesloten heb staan kan ik dan ook weer hier of eventueel via pm terecht voor hulp bij het instellen???

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, ik ben eruit, mede dank aan henksat die me in deze goed geholpen heeft met de juiste keus maken! heb er toch maar voor gekozen om een dm7020 te kopen en toch maar de 7000s te verhuizen naar de slaapkamer. verder ga ik ook maar eens over van gemini naar pli, kijken of het echt zo geweldig is als dat er beweerd wordt!

 

wat mij betreft slotje op dit topic!!

 

en nogmaals dank aan henksat en dev/x

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...