Ga naar inhoud


Handleiding Evocamd 2.04


Gast BriBis

Aanbevolen berichten

Is er ergens een handleiding voor het goed instellen van Evocamd 2.04/Newcs 1.14.

Na het bekijken van de bestanden en het proberen te beredenen van de instellingen, zijn er volgens mij nog voor vele (en dus ook voor mij) nog best wel wat vragen over hoe en wat..

 

Mocht dit er nog niet zijn: Is er iemand die deze moeite wil nemen om mede-(beginnende)satters te helpen?

 

Dit zou zeer welkom zijn (en ik denk niet dat ik alleen namens mijzelf spreek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil meer weten waarom ik nog steeds geen beeld kan krijgen met evocamd en newcs...

 

Ik heb een keer mijn kaart uit pure nood laten activeren bij en sat-winkel, heb toen een maand tv kunnen kijken... maar daarna was het weer zwart...

 

 

Hieronder de gegevens van een telnetsessie van newcs..

Ik begrijp niet wat er verkeerd gaat, ik vermoedt dat er iets met EMC/EMM verkeerd gaat maar wat?!

 

 

users

 

.----------------------------------------.---- --- -- - -

| Newcamd Port: 34000 | CAID: 0100 | Reader: 0 (lower)

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

| ID | Username | Logon Status | Ok ECM | Bad ECM | EMM | Hostname | Client | Spider | AU |

|----|-----------------|-----------------|----------|----------|----------|---------------------------|------------|--------|-----|

| 02 | dummy | 00d 00h 04m 52s | 0 | 5 | 1 | 127.0.0.1 | Evocamd | No | On |

'---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------'

 

 

.----------------------------------------.---- --- -- - -

| Newcamd Port: 34001 | CAID: 0000 | Reader: 1 (upper)

|---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

| ID | Username | Logon Status | Ok ECM | Bad ECM | EMM | Hostname | Client | Spider | AU |

|----|-----------------|-----------------|----------|----------|----------|---------------------------|------------|--------|-----|

| 02 | dummy | 00d 00h 04m 52s | 0 | 0 | 0 | 127.0.0.1 | Evocamd | No | On |

'---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------'

 

 

readers

.-------------------------------------------------------------------------------------------------.

| Status | CAID | Enabled | Exported | Mhz | Resets | Ecms | Node | Reader |

|----------|------|---------|----------|-----|---------|----------|-----------------|--------------'

| Inserted | 0100 | Yes | Yes | N/A | 0 | 5 | /dev/sci0 | 0 (lower)

| Empty | 0000 | Yes | Yes | N/A | 0 | 0 | /dev/sci1 | 1 (upper)

'----------------------------------------------------------------------------------'---- --- -- - -

 

 

sids

 

-- SID's --------- --- -- - - -

.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

| Num. | SID | Mode | Status | Ok ECM | Bad ECM | Rejected | Filtered | Last Tried | Reader |

|------|------|--------|---------|----------|----------|----------|----------|-----------------|--------------'

| 0 | 0FAB | Auto | Allowed | 0 | 11 | 9 | 11 | 00d 00h 23m 58s | 0 (lower)

| 1 | 0FAC | Auto | Denied | 0 | 8092 | 8089 | 8092 | 00d 00h 00m 00s | 0 (lower)

'----------------------------------------------------------------------------------------------'---- --- -- - -

 

 

sub -1

 

-- entitlements --------- --- -- - - -

 

reading entitlements for card 0

.----------------------------------------.

| Provider | Expiry date | Name |

|----------|-------------|---------------'

| 0000 | 1990-00-00 | SECA

| 006A | 2006-03-31 | CANALDIGITAAL

| 006B | 1990-00-00 | OPERATOR 2

| 006C | 1990-00-00 | OPERATOR 3

| 006D | 1990-00-00 | OPERATOR 4

-------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

De kaart is gezien jouw info sowieso niet open / actief, dus je KUNT geen beeld hebben.

 

reading entitlements for card 0

.----------------------------------------.

| Provider | Expiry date | Name |

|----------|-------------|---------------'

| 0000 | 1990-00-00 | SECA

| 006A | [color:"red"]2006-03-31[/color] | CANALDIGITAAL

| 006B | 1990-00-00 | OPERATOR 2

| 006C | 1990-00-00 | OPERATOR 3

| 006D | 1990-00-00 | OPERATOR 4

-------------------------------

 

Ik zou dat eerst eens regelen met een gewone ontvanger. Als je die kunt regelen ergens.

Zodra je weet dat jouw huidige kaart beeld geeft, ga dan eens verder aan het knutselen.

 

Of newcamd niet werkt lijkt mij sterk. Ik heb welliswaar, zoals jou bekend, geen 7025 maar op newcs kan je met allerlei cams connecten.

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja okee, ik kan dit activeren op een gewone ontvanger, maar dan heb ik weer een maand beeld.... en valt dan weer uit!! (Dit was het eerste probleem ook al)..

Ik wil dat ik gewoon de kaart kan activeren via de dreambox en dat deze automatisch de updates kan ontvangen...

 

Nu kan ik juist kijken of dit goed gaat, dat kan ik niet doen als de kaart al is geactiveerd (en dus beeld geeft)

 

Voor zover ik weet is er geen driver van newcamd die op de DM7025 draait beschikbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgens mij gaat dit nu net even niet lukken omdat hij al twee maanden de update gemist heeft. Dat kan je ook checken als je de update nog niet hebt gehad en toch nog beeld hebt. M.a.w je hebt 1 keer de update gemist. Ik kan mij hierin vergissen maar volgens mij is dat namelijk zo.

 

In ieder geval laat bv de MGcamd die connect naar een Newcs server de updates netjes door.

 

Maar nogmaals. Ik heb dus geen 7025 en ken de gebruikte Image dus niet om hier zeker van te zijn.

 

Greetz

 

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Mgcamd laat bij mij geen heractivatie signaal door...

Volgens mij ben ik echt de enige met dit probleem, aangezien er zo weinig mensen zijn die met nuttige adviezen komen..

 

Is er iemand die ook een DM7025 heeft met evocamd (2.04) en newcs(1.14) waar CanalDigitaal wel werkt.. Zo ja, zou die zo vriendelijk willen zijn en zijn config bestanden willen sturen..

 

Ik begin aardig gefrustreerd te raken van dit ding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...