Ga naar inhoud


Verschil tussen diverse Topfield PVR modellen


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik ben een newbie op het gebied van satellietontvangst, want volgende week ga ik een satellietpakket installeren. Mijn keuze is gevallen op een PVR van Topfield, maar ik zie eigenlijk weinig verschillen tussen de diverse modellen. Ik heb de keuze tussen de 5500 masterpiece, de 5000 black panther en de 5500. Ze hebben allemaal 3 tuners, usb, PIP enz. Wie kan me adviseren?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
maar ik zie eigenlijk weinig verschillen tussen de diverse modellen

 

Dat kan wel kloppen, want ze zijn allemaal nauw aan elkaar verwant.

 

De 5000 Black Panther is gewoon een zwarte uitvoering van de basis 5000.

 

De 5500 is vrijwel gelijk aan de 5000, maar heeft alleen een andere display die veel meer informatie biedt (zendernaam etc.)

 

De Masterpiece serie is technisch een iets nieuwere uitvoering van de standaard 5000 serie. Zo hebben ze o.a. een accu gevoede real time clock die ook bij het ontbreken van de netspanning de klok bijhoudt. Het meest opvallende is echter de nieuwe kast op de standaard 43cm breedte van HiFi apparatuur. Ik kan geen 5500 Masterpiece vinden, wel een 5000 Masterpiece.

 

Persoonlijk zou ik voor de 5000 Masterpiece gaan.

 

Overigens hebben ze allemaal twee tuners, niet drie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om de Masterpiece te kiezen. Past optisch ook mooi bij de rest van mijn av-apparatuur.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...