Ga naar inhoud


Funke 300 i.c.m. Dreambox 500-T


MySat

Aanbevolen berichten

Sinds enige weken woon ik in een gebied waar ik DVB-T zou moeten kunnen ontvangen. Toch krijg ik geen ontvangst op deze combinatie.

 

Vraagje(s):

- Heeft iemand ook deze combinatie en zo ja werkt deze ?

- Werkt de Funke dan met een externe 5volt of wordt ie gevoed vanuit de Dreambox

 

Alvast bedankt

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Hoi,

Funke zou moeten werken met de voeding vanuit de dreambox kijk even in het instellingen menu of er geen vinkje staat bij 5 volt uit!

Richard


Zal ik doen en het antwoord hou je tegoed.

Mvg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay,

 

In mijn originele firmware zit deze 5v vink nog niet. Zal van het weekend e.e.a. eens upgraden. Daarna zal ik mijn ervaringen weergeven.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upgrade gedaan met de Gemini 2.7 versie....Dat was niet zo'n geweldige zet, want nu doet ie niks meer. Serieel lukt ook nog niet. Net even wat nieuwe SW gedownload om een volgende poging te starten. Indien iemand een soortgelijk probleem heeft gehad En ook de oplossing heeft, dan hou ik me aanbevolen

 

Grtz

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Teruggeflashed naar de originele firmware en er is weer leven in de DB-T. 5V staat aan, echter een manuele transponder scan op postcode 2460 (B) leverde nog geen resultaat op omdat ik de verkeerde frequentie scande. Update volgt weer.

 

Wie heeft er in deze streek wel ontvangst met deze configuratie ? 'T zou moeten lukkken (http://server1.info/$#@%!%#$#@#!.bex/dvbt_Vl.htm)

 

Grtz

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mysat,

 

Ik ben net terug van de boot waar ik de combinatie Dreambox 500T en Nargus breedbandantenne heb geprobeerd.

Dit werkt ook buiten het ontvangst gebied (Enkhuizen).

De Nargus antenne is een actieve antenne die gevoed word door een eigen versterker dus ik zet de antenne voeding in de dreambox uit.

Ik draai met Gemini 2.6 en Scam 2.5.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback ! Ben nu nog op zoek naar soortgelijke reacties voor Turnhout e.o

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...