Ga naar inhoud


[Strong 8000] 8000 ineens zijn de programma namen van de satlijst weg


Gast deman

Aanbevolen berichten

Na het patchen van mijn Nokia9302 met de sattracker2.0, D+patch van interpol en satlijst van Grado, zie ik gewoon bij de eerste keer dat ik de decoder aanzet een mooie lijst met programma namen (ned1, ned2......). Nadat ik het apparaat uitzet en vervolgens weer aanzet, is de namenlijst een groot spatietabel geworden. De programma's zelf doen het nog, maar ik weet soms niet op welke zender ik kijk. Rara hoe kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb sinds vrijdag hetzelfde probleem, alleen met een andere oorzaak.

Ik was met de E toets door de lijst aan het scrollen op zoek naar een zender. Toen ik die niet vond heb ik met de rode knop op de ab de ontvanger op stand-by gezet.

Vervolgens is de gehele kanalenlijst leeg. Qua omschrijving dan, want alle kanalen werken nog gewoon.

 

De fav knop op de ab werkte iig bij mij niet. In zoverre alles bleef leeg.

 

Heeft iemand anders een oplossing of moet ik gewoon de kanalenlijst opnieuw gaan laden?

 

Groet,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst kan niet zomaar weg zijn.

kijk eens of de emu nog in menu 9 staat.

als deze er nog in staat zit de lijst er ook nog in.

deze zijn met elkaar verbonden.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie hier heb dit probleem ook al aangemeld KLIK echt de key + kanaallijst was verdwenen allen in het opstartmenu satTracker 2.0b voor strong 8100 kon ik nummer 5,6,8 selecteren de rest was leeg.

ok ik heb een backup dat is niet het probleem maar ik kan mij voorstellen als je dit niet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even mijn huiswerk gedaan.

De decoder verliest geen data als deze lang zonder stroom staat.

Dus dat betekend dat de flash zijn geheugen verliest.

Ik heb inmidels meer stukken gelezen met dit probleen.

Als ik tijd heb zal ik uitzoekken welke flash het is en of deze te vervagen is.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gecontroleerd of de emu (en keys) in menu 9 staan.

De keys staan er gewoon nog. Niet dat nagra nog werkt, maar dat is een ander verhaal.

 

Voor mij is het niet een heftig probleem, maar meer punt van aandacht. Ik zal morgen de kanalenlijst er weer in zetten en kijken of het reproduceerbaar is.

 

Ter info: het gaat hier om een SRT8000 (2 flash) met SW Sattracker 2.0.

 

Groet,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is gewoon je Kanalenlijst beschadigd. Dat kan met een hik in de stroom zijn geweest, met een bliksem van onweer, je diepvriezer die op het verkeerde moment heeft aangeslagen.

 

Heb ik ook al wel eens gehad. De kanalenlijst is beschadigd, op het menu krijg je maar een paar opties. De rest is a) leeg of nog stommer B) de kanalen zijn opgeschoven, (denk je), je ziet het ene kanaal en de informatiebalk zegt dat het een andere zender is.

 

Situatie komt vaker voor als je kanalenlijst al een beetje verrot is geweest voordat je hem erin zette. Door het knippen en plakken, als de nummering niet meer doorloopt. Of omdat je lege-regels in je kanalenlijst hebt toegevoegd, en daardoor de nummering omgevallen is. Als je zo'n lijst in de Strong zet, krijg je problemen.

 

Oplossing: de beste oplossing: maak een scan met je ontvanger, van een kleine satelliet, het gaat NIET om de inhoud, maar maak een SCHONE scan. Extract die met EDSTRONG. Vervolgens gooi in EDstrong alle kanalen uit deze lijst weg. En bewaar deze LEGE kanalenlijst 2x (1x om te gebruiken, 1x als veiligheidskopie).

 

Open dan 2x edstrong, 1x met een kopie van de lege-lijst. En 1x met een mooie lijst die jij wilt gaan gebruiken. Knip/Plak die inhoud in jou eigen LEGE lijst. EMU erbij, Opslaan en deze in jou ontvanger zetten.

 

Volgens mij werkt alles dan super.

 

Als er eenmaal een hik in een kanalenlijst-file komt, is het lastig om die eruit te krijgen. Vooral als die lijst gepubliceerd is op het internet/forum.

 

Succes.

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

friendlyguy_100

Ik heb dit probleem ook gelezen bij mensen met een gescande lijst.

De 8000 heeft dit probleem niet, alleen de 8100

En deze heeft een andere flash.

Dus als dit vaak voorkomt kan ik kijken of er een andere flash in kan die dat probleem niet heeft.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de 2flash 28-12-2005 kanalenlijst teruggezet. Ging niet van harte.

De Strong startte op, kwam met een Spaanse melding - iets met kanalen en nummers - en ging weer uit. De tweede keer zag je wel de kanaalomschrijving, maar daarna schakelde de ontvanger zich weer uit.

 

Vervolgens maar alle software opnieuw teruggezet; SatTracker 2.0 2flash, kanalenlijst Astra-Hotbird van 28-12-2005, Interpol's Seca2-patch en de 17-3-2006 2flash i.p.v. de D+ niet meer patchen file van 18 maart.

Alles werkt nu weer naar behoren, maar de fout is (misschien wel gelukkig) niet reproduceerbaar.

 

Bij mij zal het duidelijk een hickup geweest zijn. Bij deman (eerste posting) lijkt het mij - als het reproduceerbaar is - inderdaad, zoals Vreeswijk stelde, een defect in de flash.

 

Groet,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helleu,

 

Ik word gek. Om een of andere reden wordt mijn reply niet gepost als ik een bijlage toevoeg.

Maar goed, waar je om vroeg is de 17-3-2006 2flash file. Ik had eerst de D+ niet meer patchen file van 18 maart geinstalleerd. Maar vanwege de ROM wisseling is die eigenlijk overbodig. De 17 maart flash file zat in mijn 18 maart update subdir en die heb ik eigenlijk automatisch geïnstalleerd. Maar dat is ook een D+ patch file, dus op het moment ook overbodig.

 

Ik voeg nu maar even geen bijlage toe.

 

Succes,

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer jouw bijlage te zippen. Daar gaat Sat over

het algemeen wél goed mee overweg.

 

Er is geen "rom"wisseling. Een rom kun je niet wisselen, althans

niet zoals jij het bedoeld.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een beetje opletten con.

De wisseling van de ROM heeft betrekking op de ROM van de nagra kaarten

die gebruikt worden door D+, Polsat en Cabo.

Als ik het goed meegekregen heb kunnen ze op afstand een deel van de routines via de satelliet wijzigen, dus een software update van de kaarten.

dus kunnen dus wel degelijk geupdate worden....

(met als gevolg dat onze emu's het niet meer doen)

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...