Ga naar inhoud


[Pace DSR600] Netwerk Nederlandse Zenders niet meer te krijgen


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw en ik hoop dat ik het allemaal volgens de forumregels doe. Ik zal even zeggen wat de situatie is met mijn decoder. We hebben een oude Pace die 7 netwerken heeft, we gebruiken echter alleen maar netwerk 1 omdat hier alle Nederlandse zenders (Ned1/2/3/RTL...etc) op zit en die deed het gisteren ook gewoon nog.

Tijdens het zappen sloeg het systeem vast en bevroor het beeld, de normale procedure die ook door CanalDigitaal ooit tegen mij is verteld is simpel: stekker eruit, even wachten en er weer in doen. Het systeem reset zichzelf dan en dan pakt ie de zenders meteen weer. Bij mij normaal ook maar gisteren dus niet, de decoder blijft in de zoekstand staan: een streepje op het paneeltje beweegt zich voort in een vierkantje maar hij pakt maar geen zenders, terwijl alles qua signaal wel goeg staan. (BER Tune CanalDigitaal) Daar ligt het dus niet aan. Hij heeft nu 24 uur staan zoeken maar vindt niets, ik ben gaan zoeken op die andere netwerkwerken en Duitse en Franse zenders pakt ie gewoon wél binnen no-time. Maar het netwerk waarop de Nederlandse zenders zitten dus niet, weet iemand een oplossing?

 

Het type is zover ik kan nagaan Pace DSR 600 serie... Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom bij ons .

Jammer dat je eerste posting meteen over een probleem gaat , maar troost je , dat is in de meeste gevallen zo .

 

Ik heb hier geen pace 600 maar wel een 500 , daarvan is de menu struktuur ongeveer hetzelfde dacht ik .

 

waarschijnlijk staan bij het "Home Channel" of Netwerk zo als jij het noemt , de instellingen niet goed .

 

Bij de 500 kom je daar als volgt :

 

Druk : menu - 6 (installatie) toets de Pin 9949 - OK - 3 (handm. afstemming) - 1 (Home Channel 1)

 

Bij mijn werkende Pace staat daar freq. 12515 / symboolsnel. 22000 / Polarisatie Horiz. / Fec 5/6

 

Met die instellingen heb ik nu beeld .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het net zitten bekijken en mijn instellingen zijn ook exact gelijk aan die van jouw...

Hij blijft echter op het Home Network zoeken en zoeken, het is dus niet zo dat ie op een verkeerde frequentie o.i.d. zoekt, anders had ik allang een foutmelding moet krijgen. De andere alternatieve netwerken (Duitse zenders voornamelijk) doen het allemaal wel. (daar staat bij het signaal Betadigitaal.) Heel raar dus, hij heeft wel eens bij het Home Network lang werk gehad (uurtje zoeken en dan opeens vond ie wat) maar dit duurt wel héél lang.

Misschien morgen eens met jongens Canaldigitaal bellen. Maar de instellingen zijn volgensmij goed, immers staat bij het signaal ook netjes BER tune (met voldoende signaalsterkte) en Canaldigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien morgen eens met jongens Canaldigitaal bellen.

Ik ben bang dat die weinig voor je kunnen doen .

Als je ontvanger n.l. geen kanalen inleest , is het waarschijnlijk een hardware probleem .

B.v. een verslechterde coaxkabel(F-connector) , een lnb die de freq 12515 niet meer haalt , in waarde verlopen condensatoren in de Pace enz.

Of de lnb instellingen in het menu moet om één of andere reden niet meer op "Universeel" staan .

De zenders op het CD "Netwerk" zitten allemaal in de z.g.n. "hoge band" d.w.z. boven de freq. 11700 .

De lnb word naar deze band overgeschakeld d.m.v. het 22kHz signaal dat de Pace via de coax naar de lnb word gestuurd .

Mits er bij de lnb instelling ook voor "Universeel" gekozen is .

Gaat er in het kringetje pace / 22kHz / coax / lnb iets mis , dan kan het zijn dat er alleen zenders in de "lage band" doorkomen b.v. een aantal duitsers .

Welke instelling heeft het "Netwerk" waarmee je wel beeld hebt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waaraan het gelegen heeft maar waarschijnlijk aan de smartcard...de helpdesk van CD meldde met gisteren per computer mede dat ik dan mijn smartcard maar moest heractiveren, maar na 3x gedaan te hebben nog steeds niets.

Vanochtend opeens beeld, ik zag 'm opeens de zenders pakken en nu hebben we weer beeld en alleen de zenders zitten kriskas door elkaar. Maar goed, beeld is er eindelijk weer. Of het nou aan die smartcard heeft gelegen geen idee; maar bedankt voor de hulp! We zijn wel van plan binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen omdat het geheel wat we nu hebben erg oud is en de schotel ook niet op de goede plaats hangt. Zal vandaag eens wat informeren bij de plaatselijke schotelboer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...