Ga naar inhoud


DreamBox onhoudt satellite posities niet


El_Bandito

Aanbevolen berichten

Voorheen had ik een Triax met een Moteck rotor aan de schotel. De Rotor functioneerde niet meer goed, dus deze heb ik vervangen door een SaTracer SM3D22. De schotel staat goed uitgericht middels een Premium ontvanger die ik buiten had opgesteld. Bij het aansluiten van de DreamBox vind ik de Astra satellite en scan de FTA zenders in. Daarna met DreamBoxedit een draaibare zenderlijst van pet123 erin gezet. Maar dan heb ik geen goed signaal meer op Astra en op de andere satellite's. Bij de DreamBox instellngen moest je bij een Moteck rotor mA op 70 zetten. Standaard staat dit op 40.

Ik heb DreamBoxedit al een keer van de PC verwijderd om zo eventuele opgeslagen instellingen kwijt te zijn, maar het heeft geen positief effect.

 

Heeft iemand enige idee wat ik over het hoofd zien.

 

Bij het zoekn naar de satellite's heb ik usals ingegeven en de goto funcite ingeschakeld.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Het volgende heeft bij mij geholpen.

 

Nieuwe image erop flashen,

Invullen dat je een single lnb hebt (i.p.v. bestuurbare motor, diseq)

Opnieuw opstarten,

Invullen dat je bestuurbare motor hebt,

jouw geografische positie invullen

Opnieuw opstarten,

Settinglijst van bijv Pet123 of joske erin flashen.

 

Toen draaide mijn motor!

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord. Ik heb je raad opgevolgt en tevens het volgende gedaan.

 

De Triax 110 zat middels een ijzeren buis en steunen tegen de zijkant van de garage gemonteerd. Echter vond ik de dikte van de ijzeren buis te dun, deze was 1 mm wanddikte. Ik heb deze vanmiddag vervangen door een zogenaamde gaspijp van 4,5 cm doorsnede en een wanddikte van 3,5 mm. Deze is veel stabieler. En de problemen zijn opgelost. Waarschijnlijk was de 1e pijp te slap en verloor de schotel bij het draaien de voorgaande satelieten uit het oog.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...