Ga naar inhoud


Probleem met uitgaande emails


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

ik zit met een klein probleem, misschien weet iemand raad.

Ik ben op dit moment in Las Vegas en mijn laptop ziet een WiFi netwerk. (Vanguard)

Via mijn browser kon ik me aanmelden, betalen en hopla ik heb internet. Ik kan nu emails ontvangen maar het zenden van email luikt niet.

Een dagen geleden was ik nog in een ander hotel en daar werkte alles naar behoren. Dit was een ATT WiFi van het hotel.

Ik gebruik Outlook. De foutmelding die ik krijg is dat mijn laptop wel de outgoing server ziet maar er komt geen antwoord.

Binnenkomende email doen het wel.

Moet ik ergens wat aan mijn settings veranderen of is het een probleem dat ik in het netwerk hier moet zoeken..?

Internet werkt prima, anders kon ik dit bericht niet schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit jaar kan ik niet wegens omstandigheden. Vrijdag j.l. kreeg ik al de kriebels van mijn besluit niet te gaan daar ik niemand van o.a. Sony (holland) kon bereiken daar zij alle waren vertrokken richting NAB.

 

Kijk even of je uitgaande email protocol (bij ons SMTP) overeenkomt met de provider daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een blokkade op poort 25 of ze hebben daar zelf wat draaien op die poort, heeft je isp geen alternatieve poorten beschikbaar of webmail? dit is ook de reden waarom ik een abbo heb bij authsmtp, die hebben tig poorten speciaal voor dit soort toestanden.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de e-mail van de provider thuis.

Als je bedoelt dat je e-mail wilt ontvangen van je "eigen" provider kan het zijn dat je via een andere provider/net

daarvan geen post kan ophalen en verzenden op dat mailadres.

De meeste providers laten het niet toe om buiten eigen netwerk post via pop.provider.nl op het e-mail adres te ontvangen

en verzenden smtp.provider.nl al helemaal nooit meer zover ik weet.

Als jij dus wel je post kan kan ontvangen via bv autlook of een ander mailprogramma op je lappie heb je geluk.

Verzenden zal dan moeten via webmail

of je zou in je e-mail programma de smtp.providerwaarjedangebruikvanmaakt.com moeten zetten als ze dit toelaten.

(Kijk anders onder je lanverbinding en probeer eens het ipadres van bv de gateway in autlook soms lukt dat ook)

Maar makkelijker is gewoon verzenden via webmail dus.

Wat je ook kan doen is in google zoeken onder "free smtp server" en deze op je lappie installeren.

Zo prgtje is meestal zeer klein en binnen enkele minuten geinstalleerd dan ben je van heel het gezeur af.

Hier een voorbeeld van zo proggie:

http://www.softstack.com/freesmtp.html

POP kan je dan natuurlijk laten voor wat het is in het mailprogramma als deze werkt.

 

Citaat:
Hallo mensen,

 

ik zit met een klein probleem, misschien weet iemand raad.

Ik ben op dit moment in Las Vegas en mijn laptop ziet een WiFi netwerk. (Vanguard)

Via mijn browser kon ik me aanmelden, betalen en hopla ik heb internet. Ik kan nu emails ontvangen maar het zenden van email luikt niet.

Een dagen geleden was ik nog in een ander hotel en daar werkte alles naar behoren. Dit was een ATT WiFi van het hotel.

Ik gebruik Outlook. De foutmelding die ik krijg is dat mijn laptop wel de outgoing server ziet maar er komt geen antwoord.

Binnenkomende email doen het wel.

Moet ik ergens wat aan mijn settings veranderen of is het een probleem dat ik in het netwerk hier moet zoeken..?

Internet werkt prima, anders kon ik dit bericht niet schrijven.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De meeste providers laten het niet toe om buiten eigen netwerk post via pop.provider.nl op het e-mail adres te ontvangen
en verzenden smtp.provider.nl al helemaal nooit meer zover ik weet.


Ik heb thuis versatel en geen probleem. Ik mail weleens van verschillende draadloze netwerken op en langs de weg, gaat prima...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet via Versatel verzenden als je niet op het versatel netwerk zit.

De reden hiervoor is simpel:

Standaard gebruikt smtp geen login/wachtwoord.

Als ze dus mensen van buiten het netwerk toegang geven tot een smtp server zou dit onbeperkt kunnen worden gebruikt om te spammen etc. zonder dat ze ooit kunnen achterhalen wie het is geweest.

 

Probeer maar eens een verbinding te maken met smtp.versatel.nl op poort 25 als je niet via versatel verbonden bent. De verbinding wordt bij het eerste de beste karakter direct verbroken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg het inderdaad niet voor elkaar.

Het is niet zo erg want ik kan me met webmail redden.

Het gekke is dat een amerikaanse collega wel email via Outlook kan zenden en zijn ISP is niet Vanguard.

Hij gaat dus ook "vreemd".

En ook in andere WiFi netwerken heb ik nog nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het in andere wifi netwerken wel werkt is opzich nogal vreemd.

Is dat ook niet toevallig via Versatel?

Versatel zal in ieder geval zeker niet zo dom zijn om hun smtp server open te laten staan voor iedereen.

 

Die collega zal wel via een smtp server werken die authentificatie vereist.

(Zoals bijvoorbeeld gmail dat ook doet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...