Ga naar inhoud


Legaal pakket met hd receiver en hd kanalen.


Gast

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Ik ben vrij nieuw in het schotel gebeuren. En zie ook veel technisch gepraat over smartcards etc.

Nou heb ik vrij recentelijk een 1080i tv gekocht, en wil ik toch erg graag aan de hd kanalen.

Nou heb ik inderdaad weinig zin om illegaal en moeilijk te doen.

 

Wat ik de makkelijkste legale manier om aan een schotel, hd receiver met 1080i (50 of 60 hz) spdif out te komen en een abbo met alle standaard nederlandse kanalen + alle hd kanalen die hier te krijgen zijn.

 

Het lijkt me dat iemand toch zoiets aanbiedt in nederland? of heb ik het fout en moet ik inderdaad mijn nerd van binnen aanspreken om dit voor elkaar te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Het lijkt me dat iemand toch zoiets aanbiedt in nederland?


Nee. Maar je kunt wel wat ongecodeerd van de satelliet plukken; kanaaltje hier, kanaaltje daar. Veel stelt het nog niet voor.

Maar dat had je vast al onderzocht voordat je je beeldscherm kocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden om het scherm te kopen was voornamelijk filmpjes vanaf tv en xbox 360, maar hd kanalen via de schotel lijken me een leuke plus.

 

Welke hd kanalen zijn free 2 air?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wat (demo)kanalen - voornamelijk Duits - op de Astra1. Op Astra2 gaat BBC testen en uitzenden in HD. Je hebt er wel een MPEG4 HD ontvanger voor nodig.

 

Dan is er ook nog Euro1080 met betaalde kanalen, maar dat heeft weinig om het lijf (eindeloze herhalingen van dezelfde concerten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je (+/-) legaal wenst HD te kijken, dan denk ik dat je het beste af bent bij Sky. Je bestelt dan een Sky-HD ontvanger mét abonnement op het bekende adres en de rest is bijzaak :-)

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.