Ga naar inhoud


Usb naar compoort probleem


Crash-Dummy

Aanbevolen berichten

Hallo satvrienden,

 

Zit al een tijd te prutsen met me nieuwe dell pc waar geen rs232-poort op zit.

Heb een USB to rs232 9 pins aangeschaft, maar nu kan ik me hummy nog niet programeren. Hij ziet ipv com4, de usb kabel op com7. Je krijgt nu het probleem dat de meeste progjes voor de humax tot com4 instelbaar zijn. Hoe kan ik dit oplossen? Is dit in XP in te stellen? HU2.0 gaat ook maar tot com4.

Groetjes,

Crash Dummy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Butske, bedankt voor je snelle reaktie. Heb deze topic ff doorgespit, was hem al tegengekomen, heb al meermalen het forum doorgespit. hier word gesproken over com /lpt poorten omzetten in apparaatbeheer. Maar helaas staat deze niet in mijn apparaatbeheer. Nu heb ik wel bij UsB gekeken in apparaatbeheer, maar hier staat bij geadvanceerd alleen maar dat 10% van het systeem bandbreedte gereserveerd is en kun je niets instellen. Ben helaas nog niet verder, maar heb geduld, Heb nog prima beeld op me dreambox. Maar wil me humax ook weer kunnen installeren. In ieder geval bedankt!

Op naar de volgende poging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kabeltje in de USB poort zit, en de software geinstalleerd is, moet je de nieuwe compoort in apparaatbeheer zien. Bij mij stond die na installatie op com 5.

Volgens XP waren com 1-3 en 4 al in gebruik door andere toepassingen.

Aangezien er in de toolbox ook progjes zitten die enkel op com 1 werken, heb ik de com 5 toch gewoon veranderd in com 1. Bij mij ging dat goed en alles werkt naar tevredenheid. Ik gebruik een kabeltje van Sitecom.

Windows geeft verder geen fouten aan dus ik ga er vanuit dat het dan goed is.

P.S Het kabeltje moet wel in de USB zitten, ander zie je de poort niet in apparaatbeheer.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik nu geprobeerd ook met de kabel in de usb, tevens aan de humax gekoppeld. Maar bij mij krijg je dan niets in geadvanceerd, helaas. Dus kan het niet instellen. bij elke poort die ik gebruik geeft ie aan dat de poort al ingebruik is. Heb alles weer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Moet misschien een nieuwe driver hebben, ik blijf het nog even proberen. Anders moet ik maar eenn sweex aanschaffen. Welk type moet ik dan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er 1 van een_of_andere_veiling_site besteld, maar die geeft bij installeren in XP een melding dat het niet de juiste Xp driver licentie heeft. Kan wezen dat dat de fout is. Heb de koper gevraagd om een driver voor XP. nog ff afw88 dus. Het gaat niet van een leien dakkie.

Maar ik krijg het voor elkaar hoe dan ook.

 

De aanhouder wint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satvrienden bedankt,

 

Heb het voor elkaar gekregen, Had een huge pins USB to serial converter. Heb gewoon de driver van Sweex gedownload en geinstalleerd. Nu verscheen de instellingen wel in apparaatbeheer. Heb m op com1 gezet. Tsja het is wazig maar het werkte. In ieder geval bedankt voor de moeite luitjes.

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo satvrienden.

Bij dell is het heel makelijk om com 7 naar com 3 te zetten om het modem uit te zetten deze word in deze tijd moderne tijd niet meer gebruikt en met een sweex kabel werkt alles prima bij mijn laptop van dell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...