Ga naar inhoud


showview bij opnemen programma?


holles

Aanbevolen berichten

Bij de videorecorder is er een soort showview die volgens mij met het signaal meegezonden wordt zodat je nooit een deel van een programma mist. Wordt deze code ook met het satellietsignaal meegezonden zodat we deze op de dreambox timer kunnen gebruiken?

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites


deze code wordt niet via satelliet gestuurd

de satelliet receivers gebruiken EPG om een timer opname te maken en die verstaat de videorecorder weer niet.

dus dat gaat niet lukken <> anders dan enkel de aanvangtijd en de eindtijd programeren op je videorecorder.

 

als je echter een dreambox hebt (digitaal signaal) waarom dan nog analoog opnemen

mount een harde schijf in je pc of makkelijker nog steek een harde schijf in je dreambox en neem digitaal op.

 

cheers

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonski,

 

Ik bedoelde ook digitaal opnemen via de PVR. Weet jij of er in de toekomst iets gaat veranderen op dat gebied? Het is nu irritant dat je af en toe het einde van een opgenomen programma mist omdat de EPG fout was.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we het over canalDIGITAAL EPG hebben dan zit er niks anders op een ruimere tijdmarge in te stellen.

 

iets anders komt er wellicht niet

omdat dit weer een heel gedoe zou worden in verband met welke standaard dan zou moeten gelden

en de licentiehouder van dat systeem zal pegels vragen voor zo'n systeem aan andere receiver fabrikanten wat weer veel te duur zou worden.

 

als de epg werkt (zoals de tps of premiere zender en BBC als FTA zender voorbeeld) dan is het op 5 seconden correct hier bij mij nooit problemen.

 

cheers

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het systeem waardoor te late programma's goed worden opgenomen PDC en niet Showview. Showview gebruik je dacht ik alleen voor het eenmaal programmeren, PDC zorgt ervoor dat alleen het correcte programma wordt opgenomen en dan ook nog volledig. Maar ik kan het mis hebben.

 

Overigens heb ik op de meeste zenders totaal geen problemen met opnemen via de CD EPG. Ik pak meestal 5 min van tevoren en 10 minuten erna maar eigenlijk is dit nooit nodig. Ligt volgens mij vooral aan de zender en hoe strak die geprogrammeerd is. En als je een live evenement voor je programma hebt wat wel eens uit kan lopen heb je natuurlijk sowieso een probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen voor ned 1-2-3 , teveel werk om te maken denk ik.

als het nou ook op comercielen uitgezonden zou worden....

 

gewoon programeren met mv , vooraf in menu instellen om 5 min eerder te beginnen en 10 min later. nog geen programma gemist..

 

grtx , arnold

 

ps. als je gaat programeren , loop je ook tegen problemen aan van hoe te reageren als 1 prog nog opneemt en het volgende programma binnen een uur begint op andere transponder...dan zou hij daar nml al pdc moeten gaan checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Showview is een code in oa. je tvgids waarmee je een timer vastlegd, qua zender, datum, begin en eindtijd.

 

PDC is een afkorting van program delivery control, waarbij deze ervoor zorgt dat je opname ook later wordt gestart, als de uitzending begint, en zo ook met de eindtijd. En klopt, deze gaat via teletekst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...