Ga naar inhoud


Twin LNB's niet te monteren op een Visiosat Bisat G2


Tynosh

Aanbevolen berichten

Ben zojuist begonnen met de montage van mijn eerste satinstallatie. Echter stagneert mijn project al in een vroeg stadium. Ik krijg onmogelijk de 2 LNB's (VHsat twin LNB) gemonteerd op het kunstof houdertje van mijn Visiosat omdat de behuizing ervan te dik is om ze naast elkaar te monteren. Hoe kan ik dit oplossen?

Ten 2e staat er in de beschrijving dat beide LNB-houders op "0" staan. Echter zie ik op de tekening in de beschrijving dat de ene iets hoger zit als de andere. Zit er verschil in hoogte tussen de 2 LNB's?

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen Twin LNB's op een Visiosat G2 ? Vreemd, heel vreemd. Ik heb namelijk drie OCTO LNB's op mijn G3 zitten, en dat zijn de breedste die ik ooit gezien heb.

 

Verder : zet ze alle twee op 0. richt uw schotel uit op astra1. Daarna kun je de hotbird optimalizeren door hem een beetje naar beneden te schuiven. Vergeet ook de skew niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd......... Dan moet ik toch iets over het hoofd zien of mischien toch iets missen?? Aan het eind van m'n aluminium LNB-arm zit 1 schroefgaatje. Hierop gaat het kunststof houdertje met 2 gaatjes voor iedere LNB-houder. LNB's van te voren gemonteerd in de houders en hierna op het kunstof houdertje. Wat ik ook probeer ik krijg ze niet naast elkaar. Er zat bij de viosat ook een zwart metalen houdertje. Maar in de gebruiksaanwijzing stond expliciet dat deze niet nodig was voor een Astra-Hotbird opstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de dealer uit arnhem even op de website gekeken en daar vond ik een plaatje van dat ding. Hij is breed, wellicht net te breed?

Ik kan alleen het plaatje hier niet toevoegen omdat ze hun naam op de foto hebben staan en dat valt onder reclame. Maak anders even een foto van zo'n LNB, eventueel met een meetlatje erbij.

Als je daar LNB's en schotel vandaan hebt kunnen zij wellicht laten zien hoe het zou moeten passen. Anders omruilen die LNB's

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die VHsat twin LNB inderdaad te breed zouden kunnen zijn. bij mij, en ook op bovenstaande foto, zijn de twin lnb's niet breeder maar 'dieper', de VHsat twin LNB zijn veel breder.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eens hetzelfde probleem met MTI 'Twin LNB's ....pasten niet naast elkaar!

 

Dat had iemand er wel even bij kunnen vertellen...ontwetendheid van de dealer dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond allerlei manieren uitgeprobeerd maar krijg ze voor geen mogelijkheid naast elkaar. Mijn inziens kunnen die LNB-houders maar op 1 manier gemonteerd worden.

Ik heb er gisteren niet aan gedacht om ze op te meten. Ga vandaag ff bellen met de shop waar ik ze gekocht heb. Ik heb alles immers compleet daar gekocht dus ga er vanuit dat er niet iets verkocht is wat technisch niet kan. Plus lijkt me dit zo'n bijzondere opstelling als ik foto's van opstellingen van andere hierop het forum zie. Ik hou jullie op de hoogte!

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezien dat het een Skyware product is die voorheen onder de philips merknaam werden gemaakt/verkocht. Wellicht weet iemand daar de maten van?

 

sx719ds.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam op de website van skyware ook een PDF tegen daar staan dezelfde tekeningen in. 7,24cm dus. Nu nog weten hoe breed ze maximaal kunnen zijn op een Visiosat. Ik kan me voorstellen dat het inderdaad niet gaat passen als ik zo naar het plaatje van Pacman kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...