Ga naar inhoud


na op nieuw instaleren partitie andere partitie niet in het opstart menu


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb net deze partie op de pc gezet maar nou komt de andere niet meer in het opstart menu. er waren twee partities met xp pro nu heb ik een geformat en opnieuw geinstalleerd maar nou staat de andere niet meer in de lijst. alle files en dergelijke zijn nog wel aanwezig dit kan ik zien in deze computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dan moet je in boot.ini een opdracht veranderen. hoe precies weeknie. Als je de zoekfunctie gebruikt (in computer/windows) op 'boot.ini' kom je veel berichten tegen.

 

Succes!

 

p.s. wel de periode in zoekfuctie verlengen!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb net deze partie op de pc gezet maar nou komt de andere niet meer in het opstart menu. er waren twee partities met xp pro nu heb ik een geformat en opnieuw geinstalleerd maar nou staat de andere niet meer in de lijst. alle files en dergelijke zijn nog wel aanwezig dit kan ik zien in deze computer.


Normaal wordt een multiboot op je MBR opgeslagen op het eerste blok van je HD maar als je een windows xp overnieuw installeerd wordt deze heel erg fijn weer gewist. Hoe dit terug te zetten weet ik niet misschien kan het via boot.ini toch weer gaan werken als je weet wat daar precies aan te passen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al gevonden ik heb bij opstart gegevens in het kladblok de regel even gekopieert en van partitie 1 een 2 gemaakt er hij staat er weer bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb het al gevonden ik heb bij opstart gegevens in het kladblok de regel even gekopieert en van partitie 1 een 2 gemaakt er hij staat er weer bij.


Ik ben gewend multiboot te hebben met linux/unix/windows dit ten allen tijden mbr gebaseerd met grub of lilo, wat ik uit jou regels begrijp doet windows dit dus niet? Maar gebruikt hiervoor een script boot.ini.
Link naar reactie
Delen op andere sites

[boot loader]

timeout=999

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

[color:"red"] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect [/color]

 

de gekleurde regel was weg ik heb de zwarte regel gekopieert en de 1 in een 2 veranderd en nu start die partitie wel weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik ben gewend multiboot te hebben met linux/unix/windows dit ten allen tijden mbr gebaseerd met grub of lilo, wat ik uit jou regels begrijp doet windows dit dus niet? Maar gebruikt hiervoor een script boot.ini.


Idd. Als er maar 1 manier is dan krijg je geen menu, zijn er meerdere 'regels' komt automatisch een menu.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou ik in zon menu ook een ander pad kunnen zetten van een spelletje ofzo iets dergelijks. zou wel handig zijn dan hoeft niet heel xp te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Ik ben gewend multiboot te hebben met linux/unix/windows dit ten allen tijden mbr gebaseerd met grub of lilo, wat ik uit jou regels begrijp doet windows dit dus niet? Maar gebruikt hiervoor een script boot.ini.


Idd. Als er maar 1 manier is dan krijg je geen menu, zijn er meerdere 'regels' komt automatisch een menu.


Maar hiebij kun je dus ook rustig een grub/lilo gebruiken, ik heb het niet zo op scripting kwa starten os, maargoed ben wel weer wat wijzer ??? kwa windows.

In ieder geval beiden bedankt voor de uitleg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...