Ga naar inhoud


XP HOME start niet meer na delete Mandriva LINUX


French Kiss

Aanbevolen berichten

na delete Mandriva LINUX start XP HOME niet meer.

Windows start op maar geeft na enkele seconden "autocheck program not found" Start ook niet met reboot cd-rom XP op.

Linux live-cd geen probleem,

Bootprogramma blijft komen met bootmenu "Mandriva Linux ook al is de betreffende partitie gedelete.

Ik kan met pijltjes toets naar windows en deze start dan eventjes op met bovenstaande melding¨

Adviesen op forum wel doorgenomen maar hebben nog niet geholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
na delete Mandriva LINUX start XP HOME niet meer.
Windows start op maar geeft na enkele seconden "autocheck program not found" Start ook niet met reboot cd-rom XP op.
Linux live-cd geen probleem,
Bootprogramma blijft komen met bootmenu "Mandriva Linux ook al is de betreffende partitie gedelete.
Ik kan met pijltjes toets naar windows en deze start dan eventjes op met bovenstaande melding¨
Adviesen op forum wel doorgenomen maar hebben nog niet geholpen!


Even een ms-dos flop in je drive doen die opstarten en dan fdisk /mbr intikken dan wordt je bootloader verwijderd.

mocht je geen boot flopje hebben kan je die hier http://www.bootdisk.com/ downloaden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
komt steeds met "NON-System disk"


Dan doe je iets niet goed, formateer dat flopje eerst en als je bootdisk uitpakt moet het zonder directorie op je flopje komen, dus beste het op je hardeschijf uit te pakken daarna alle bestandjes los naar je floppje te zetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen succes! Het rare is dat hij steeds , ook naar formatteren aangeeft dat het programma te groot is voor de discette (prog==> 1,44 mb} ook bij een 2,00 mb discette.

Ik heb nogmaals de bootdir van XP HOME sp1 gedownload en uitgepakt geen succes.

Hij start steeds op met het bootprogramma LILO van Linux!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Geen succes! Het rare is dat hij steeds , ook naar formatteren aangeeft dat het programma te groot is voor de discette (prog==> 1,44 mb} ook bij een 2,00 mb discette.
Ik heb nogmaals de bootdir van XP HOME sp1 gedownload en uitgepakt geen succes.
Hij start steeds op met het bootprogramma LILO van Linux!


Vreemd verhaal, maar ok je zult het wel bij rechte eind hebben. Je zult echt een manier moeten vinden om dus je mbr te wissen in jou geval dus lilo.

gaan we het nu wel anders doen maar zul je toch je pc moeten booten http://www.23cc.com/free-fdisk/

Als je enige manier ziet jou pc te booten of deze op een flopje te zetten kun je alsnog je probleem verhelpen, zorg er in iedergeval voor dat maar iets werkt om fdisk te starten, kan misschien zelfs met een cd met drivers die zelf opstart, het is even zoeken en wat moeite maar het moet gewoon kunnen hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
geen sx6 Reboot vanaf recovery cd lijkt enige oplossing, maar dan ben ik alles vanaf de c schijf kwijt, Lijkt de enige nog openstaande optie


Nu je zo zit kun je dan beter maar alles vergeten, je had ook niet verteld hoe je mandriva weg gegooid hebt maar waarschijnlijk niet op een juiste manier en heb je misschien wel je windows c: gewist, als je windows nu overnieuw gaat installeren is die lilo ook weg met XP want XP schrijft het startblok met installatie zo en zo overnieuw, ik zou toch even kijken met een programma als partion magic wat je allemaal hebt staan op je harde schijf aan partities, mandriva maakt er 3 aan root home en swap, als je er dan nog windows op had staan met c: en d: heb je nu 5 partities en met c: bij fout gewist zul je even je hardeschijf opnieuw in moeten delen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...